Hvorfor gør det stadigt så ondt indeni?

25. april 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Hvorfor gør det stadigt så ondt indeni?

Kære Helen

Jeg har før skrevet til dig om min sorg over ikke at kunne amme min datter mere end en lille smule, de første 2 en halv -3 mdr.
Jeg har nu accepteret at amningen er et overstået kapitel og nyder min sunde, dejlige datter i fulde drag! Hun er stoppet med at skrige og er bare en skøn pige og jeg nyder at gå hjemme med hende.

Men når jeg tænker tilbage på hele mit ammeforløb bliver jeg så utroligt bitter og ked af det. Jeg ved jeg har gjort ALT hvad jeg kunne og mere til og er glad for at jeg har brugt så meget energi på det. Men når jeg tænker på hvor lidt der blev gjort for at få amningen igang på hospitalet bliver jeg arrig. Jeg føler virkelig jeg er blevet frarøvet min mulighed for at amme og jeg tilgiver aldrig Herlev Hospital for det. Jeg måtte selv efter fødslen prøve at lægge hende til og fik ingen undervisning i det.

Samme følelser kommer når jeg hører om bekendte og veninder ...

Annonce

... der har født. Når de fortæller om spændte bryster, mælken der løber til, ammeglade børn osv. bliver jeg enormt ked af det og tårerne presser sig på... det virker så nemt for andre og jeg er så ked af, at det har været så svært for mig. Jeg er så utroligt ked af at mit forløb har været sådan som det var.

Mit spørgsmål er: hvordan kommer jeg videre? Jeg har talt med min SP om det, har afkrydset et spørgeskema for at se om jeg har en efterfødselsreaktion, men det har jeg ikke, så der er ikke noget hun kan gøre. Jeg synes bare det er utroligt at jeg stadigt græder over det ind i mellem her 4 mdr. efter og jeg ved ikke hvordan jeg skal komme over det. Skal jeg satse på at tiden læger alle sår?

Hver gang jeg ser min SP og hun spørger hvordan jeg har det, begynder tårerne at løbe. Og det er jo underligt, for jeg har det jo egentligt godt.

Håber du forstår hvor det er jeg vil hen og ser frem til dit svar.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre