Brev:
Hvorfor gør det stadigt så ondt indeni?
25. april 2010
Alder:
4 mdr.
Hvorfor gør det stadigt så ondt indeni?
Kære Helen
Jeg har før skrevet til dig om min sorg over ikke at kunne amme min datter mere end en lille smule, de første 2 en halv -3 mdr.
Jeg har nu accepteret at amningen er et overstået kapitel og nyder min sunde, dejlige datter i fulde drag! Hun er stoppet med at skrige og er bare en skøn pige og jeg nyder at gå hjemme med hende.
Men når jeg tænker tilbage på hele mit ammeforløb bliver jeg så utroligt bitter og ked af det. Jeg ved jeg har gjort ALT hvad jeg kunne og mere til og er glad for at jeg har brugt så meget energi på det. Men når jeg tænker på hvor lidt der blev gjort for at få amningen igang på hospitalet bliver jeg arrig. Jeg føler virkelig jeg er blevet frarøvet min mulighed for at amme og jeg tilgiver aldrig Herlev Hospital for det. Jeg måtte selv efter fødslen prøve at lægge hende til og fik ingen undervisning i det.
Samme følelser kommer når jeg hører om bekendte og veninder der har født. Når de fortæller om spændte bryster, mælken der løber til, ammeglade børn osv. bliver jeg enormt ked af det og tårerne presser sig på... det virker så nemt for andre og jeg er så ked af, at det har været så svært for mig. Jeg er så utroligt ked af at mit forløb har været sådan som det var.
Mit spørgsmål er: hvordan kommer jeg videre? Jeg har talt med min SP om det, har afkrydset et spørgeskema for at se om jeg har en efterfødselsreaktion, men det har jeg ikke, så der er ikke noget hun kan gøre. Jeg synes bare det er utroligt at jeg stadigt græder over det ind i mellem her 4 mdr. efter og jeg ved ikke hvordan jeg skal komme over det. Skal jeg satse på at tiden læger alle sår?
Hver gang jeg ser min SP og hun spørger hvordan jeg har det, begynder tårerne at løbe. Og det er jo underligt, for jeg har det jo egentligt godt.
Håber du forstår hvor det er jeg vil hen og ser frem til dit svar.