Medicin til påvirkning af mælkedannelse

21. april 2010

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Medicin til påvirkning af mælkedannelse

Kære Helen,

Jeg har før skrevet til dig, da jeg havde brug for nogle råd om amning - og jeg har været så glad for dit uddybende svar. Det hjalp mig meget.

På det tidspunkt ammede og eftermadede jeg med modermælkserstatning (ca 35-60 ml). Vi har prøvet at stoppe med at eftermade med modermælkserstatning i alt 2 gange. Og første gang gik det fint i de 3 første døgn, men derefter blev vi nød til at give modermælkserstatning, da han ikke blev mæt. Han skreg og skreg på mad ... og jeg lagde ham til så ofte han bad om det, men det stimulerede åbenbart ikke til så meget mere mælk! Og det gik faktisk ligeså 2. gang!!

Jeg har også ...

Annonce

... prøvet at øge antallet af amninger i løbet af en dag, således at jeg min. ammede hver 3 timer - men det har heller ikke virket.

Siden jeg skrev til dig sidst, er det nu ca gået nogle uger, og min søn er 5½ uge og er lige blevet vejet idag til 4600 g. Det er jo rigtig fint. Jeg ammer og når han har behov for yderligere får han modermælkserstatning og det ligger på ca 250 ml./døgn.

Jeg vil jo virkelig gerne op på en fuld amning (uden modermælkserstatning). Og du skrev sidst, at der er noget medicin som kan påvirke mælkedannelsen. Vil du skrive lidt mere om det, så jeg selv kan læse om præparatet. Det vil jeg værdsætte!!!

Kærligst Marie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder