Brev:
Medicin til påvirkning af mælkedannelse
21. april 2010
Alder:
1 mdr.
Medicin til påvirkning af mælkedannelse
Kære Helen,
Jeg har før skrevet til dig, da jeg havde brug for nogle råd om amning - og jeg har været så glad for dit uddybende svar. Det hjalp mig meget.
På det tidspunkt ammede og eftermadede jeg med modermælkserstatning (ca 35-60 ml). Vi har prøvet at stoppe med at eftermade med modermælkserstatning i alt 2 gange. Og første gang gik det fint i de 3 første døgn, men derefter blev vi nød til at give modermælkserstatning, da han ikke blev mæt. Han skreg og skreg på mad ... og jeg lagde ham til så ofte han bad om det, men det stimulerede åbenbart ikke til så meget mere mælk! Og det gik faktisk ligeså 2. gang!!
Jeg har også prøvet at øge antallet af amninger i løbet af en dag, således at jeg min. ammede hver 3 timer - men det har heller ikke virket.
Siden jeg skrev til dig sidst, er det nu ca gået nogle uger, og min søn er 5½ uge og er lige blevet vejet idag til 4600 g. Det er jo rigtig fint. Jeg ammer og når han har behov for yderligere får han modermælkserstatning og det ligger på ca 250 ml./døgn.
Jeg vil jo virkelig gerne op på en fuld amning (uden modermælkserstatning). Og du skrev sidst, at der er noget medicin som kan påvirke mælkedannelsen. Vil du skrive lidt mere om det, så jeg selv kan læse om præparatet. Det vil jeg værdsætte!!!
Kærligst Marie