Brev:
Ammeudsigterne
18. april 2010
Alder:
6 mdr.
Ammeudsigterne
Hej Helen
Jeg skrev til dig ang. hjælp til at få vores datter til at tage flaske nu hvor jeg skal starte på job. Det har været uden succes og vi er blevet enige om at droppe det indtil videre og forsøge at indrette os efter hendes behov for at få brystmælk.
Det betyder dog at jeg må være meget fleksibel i forhold til mit arbejde hvilket kun kan gå i en kort periode. Jeg har derfor brug for at vide lidt om " amme udsigterne". Lige nu bliver hun ammet
- når hun vågner mellem kl. 5 og 6 om morgenen.
- kl. 8.30
- kl. 13.30
- kl. 17
- kl. 19.15
- evt. kl. 23 / 24
Hun får 3/4 måltider skemad hver dag og smager nysgerrigt på det vi serverer, men med svingende appetit. Som oftets spiser hun dog ca 3/4 - 1 dl tre gange om dagen.
Hun er lige blevet seks månder - kan du sige noget om hvordan og hvornår amningen kan nedsættes til færre måltider om dagen og hvilke måltider vi sandsynligvis kan skære væk først?
Desuden kunne vi godt bruge nogle ideer til noget mad hun kan sidde og hygge sig med før og efter måltiderne. Lige nu får hun peberfrugt og gulerødder - det er nemt for hende at holde uden det smutter fra hende og hun får ikke så let brækket det i stykker. Vi ville dog gerne give hende noget som hun kan få mad ud af - grøntsagerne sutter hun bare. Vi har forsøgt med appelsinbåde og mango - men det smutter fra hende og hun vil ikke have det når vi holder det op til hendes mund.
En sidste ting - hvornår kan vi tilbyde hende rugbrød?
Bedste hilsner