Ammestop uden brug af sut

12. april 2010

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Ammestop uden brug af sut

Hej Helen

Det er længe siden, jeg sidst har skrevet – tingene har gået sin gang, og vi har efterhånden fået styr på nattesøvnen, selvfølgelig afbrudt af dårligere perioder ved sygdom.

Vores dreng er nu fyldt et år og har været gående i 1,5 måned, så den motoriske uro har efterhånden lagt sig, i hvert fald sover han langt bedre end nogensinde før, og det er jo dejligt. Til gengæld er han meget morsyg i øjeblikket. Ikke helt som i separationsfasen, da den motoriske uro var på sit højeste – han virker mere bevidst, det virker som et valg. Sker der noget udviklingsmæssigt lige nu?

Jeg ammer stadigvæk, hvilket er et bevidst valg, da jeg ville give ham den mulighed for trøst, når vi mødes efter dagen i vuggestuen, hvor han ...

Annonce

... begyndte i sidste uge. Jeg har dog planer om at stoppe amningen om en måneds tid. Det har været en lang, sej kamp at få ham ned på de to gange, så jeg ved ikke helt, hvordan vi skal gribe det an at skære det helt væk. Han bruger ikke sut, har aldrig villet tage den, så det kan ikke bruges som erstatning. Han har tydeligvis et større suttebehov, end amningen opfylder, for han ligger ofte og sutter på sin hånd, knapper eller lynlåse, hvis han kan komme af sted med det.

Mit spørgsmål er derfor: Har du nogen ideer til hvordan jeg skærer de sidste amninger væk, uden at han går helt i hundene over ikke at få sit suttebehov dækket? Og hvornår skal det senest skæres væk, hvis vi ikke kan gennemføre det i denne omgang?

Med venlig hilsen

AH

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder