Er i tvivl om der er mælk nok

11. april 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Er i tvivl om der er mælk nok

Hej Helen.

Nu er jeg blevet medlem efter at have læst mange af dine svar til andre. :)

Jeg har en lille søn på 3 uger og 2 dage, som er meget ulykkelig og skriger rigtig meget, faktisk i alle hans vågne timer. Jeg kan mærke han har en del luft i maven, men tror bare ikke det er det eneste der er skyld i hans skrigeri, jeg har lidt på fornemmelsen at han måske ikke får alt det at spise som han skal.

Han spiser ofte i næsten halvanden time af gangen før jeg kan ligge ham fra mig eller overlade ham lidt til far, uden han bliver utrolig ked af det og skal spise igen (han spiser fra begge bryster hver gang, jeg malker ud hver dag for at stimulere ...

Annonce

... produktionen, der kommer ml. 25-50 ml. ud til sammen).

I går da han havde spist 2 gange ved hver bryst var han stadig ked af det og troede det var maven så prøvede med kamillete og han spiste 100 ml. og spiste igen derefter hos mig, så synes det tyder på han måske ikke bliver mæt af min mælk eller får nok? Han spiser rigtig mange gange om dagen, ca. hver 2-3 time og et måltid tager som regel langt over en time. Om natten spiser han 2 gange.

Håber du kan hjælpe, ville være så ked af at skulle stoppe amningen. Har overvejet at prøve at give ham lidt modermælkserstatning, men er så bange for han pludselig ikke vil tage ved brystet længere.

Venlig hilsen

Henriette.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.