Brev:
Er i tvivl om der er mælk nok
11. april 2010
Alder:
0 mdr.
Er i tvivl om der er mælk nok
Hej Helen.
Nu er jeg blevet medlem efter at have læst mange af dine svar til andre. :)
Jeg har en lille søn på 3 uger og 2 dage, som er meget ulykkelig og skriger rigtig meget, faktisk i alle hans vågne timer. Jeg kan mærke han har en del luft i maven, men tror bare ikke det er det eneste der er skyld i hans skrigeri, jeg har lidt på fornemmelsen at han måske ikke får alt det at spise som han skal.
Han spiser ofte i næsten halvanden time af gangen før jeg kan ligge ham fra mig eller overlade ham lidt til far, uden han bliver utrolig ked af det og skal spise igen (han spiser fra begge bryster hver gang, jeg malker ud hver dag for at stimulere produktionen, der kommer ml. 25-50 ml. ud til sammen).
I går da han havde spist 2 gange ved hver bryst var han stadig ked af det og troede det var maven så prøvede med kamillete og han spiste 100 ml. og spiste igen derefter hos mig, så synes det tyder på han måske ikke bliver mæt af min mælk eller får nok? Han spiser rigtig mange gange om dagen, ca. hver 2-3 time og et måltid tager som regel langt over en time. Om natten spiser han 2 gange.
Håber du kan hjælpe, ville være så ked af at skulle stoppe amningen. Har overvejet at prøve at give ham lidt modermælkserstatning, men er så bange for han pludselig ikke vil tage ved brystet længere.
Venlig hilsen
Henriette.