Brev:
Udmalkning og mme
5. april 2010
Alder:
0 mdr.
Udmalkning og mme
Hej Helen.
Jeg skrev til dig sidst, da jeg var frustreret over amningen, og var glad for dit svar. Jeg har nu taget den beslutning at stoppe med amningen, da jeg ikke føler det fungerede optimalt for nogen af os.
Jeg gør nu det at jeg malker ud til ham et par gange i løbet af dagen, så stadig får noget af min mælk og resten får han som erstatning, hvad synes du om det? Jeg bliver ud da mine bryster bliver meget spændte ellers og så tænker jeg jo at det er godt for ham stadig at få min mælk selv om han også får erstatning.
Han er jo en stor dreng sidst sundhedsplejersken var her vejede han 4600 g og havde taget 500 g på en uge, jeg prøvede at veje mig med ham sidst og han vejer nu ca 5 kg. Så vidt jeg har forstået skal han have ca 1/6 del af sin vægt i døgnet, altså 850 ml fordelt på ca 7 måltider.
Jeg prøvede at regne det ud igår, og da fik han ca 1050 ml, er det okay? Han gylper ikke meget, så det virker ikke som om han får for meget.
Jeg prøver at strække måltiderne så der er ihvertfald 2 timer imellem, men det er ikke altid det lykkedes, nogle gange vågner han før, og er sulten.
Jeg har oplevet at han har lidt mavekneb, han liggger tydeligvis og arbejder, trykker, han er ikke forstoppet, har afføring dagligt. Har du nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at hjælpe ham?
Glæder mig til dit svar.
Med venlig hilsen
Eva.