Sove igennem giver mindre mælk

1. april 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Sove igennem giver mindre mælk

Kaere Helen,

Felix er nu begyndt at sove rigtig godt om natten. Den sidste uges tid, siden han fyldte tre maneder, er han begyndt at sove fra ca kl 21 til mellem 6 og 7.30 om morgenen non stop. Derefter ammer jeg ham og han sover videre til ca. kl 9 hvor vi star op. Dette er selvfolgelig rigtig dejlgt, men det virker som om det gar lidt ud over min maelkeproduktion.

Vi plejer at give ham sit bad og jeg ammer en sidste gang ca kl 20.30, hvorefter han bliver lagt i seng. Nar han sa forst vagner for at spise om morgenen er mine bryster selvfolgelig godt fyldte - ja, naesten bristefaerdige ;-) Han far som regel kun fra det ene bryst inden han er maet og klar til at sove videre. Derefter giver jeg ham det andet bryst nar han vagner igen ved 9 tiden.

Jeg prover at amme ham ca hver tredje time dvs igen kl 12, 15, 18 inden han far den sidste gang ca 20.30. Problemet er dog at siden han er begyndt at sove igennem virker det som om mine bryster er laengere tid om at blive fyldte igen. Dvs at det gar fint ...

Annonce

... de forste par amninger, men ved kl 15, 18 og 21 foles det som om brysterne ikke er naet at blive fyldte. Jeg giver ham fra begge bryster, men han virker stadig noget utilfreds bagefter. Det skal siges at jeg indtil nu altid har haft rigelig med maelk.

Jeg ville derfor hoere med dig hvordan jeg bedst kan sikre mig at have nok maelk? Er det bedst kun at give fra et bryst pr amning, sadan at det andet bryst har ca 6 timer til at blive fyldt op, eller er det bedst at give fra begge bryster hver gang (undtagen dagens forste hvor han klart bliver maet inden han har tomt et bryst)? Skal jeg maske i stedet ga over til kun 5 maltider i dognet og derved ca hver 4 time?

Der ud over lige et andet sporgsmal, som jeg ikke ved om maske er relateret: Det er nu nogle dage siden at han har lavet afforing, normalt laver han mindst en gang om dagen - hvor mange dage kan der ga uden at man skal bekymre sig, hvis barnet i ovrigt virker veloplagt og i god form?

Jeg glaeder mig til at hoere fra dig.

venlig hilsen,

Lena

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder