Brev:
Sove igennem giver mindre mælk
1. april 2010
Alder:
3 mdr.
Sove igennem giver mindre mælk
Kaere Helen,
Felix er nu begyndt at sove rigtig godt om natten. Den sidste uges tid, siden han fyldte tre maneder, er han begyndt at sove fra ca kl 21 til mellem 6 og 7.30 om morgenen non stop. Derefter ammer jeg ham og han sover videre til ca. kl 9 hvor vi star op. Dette er selvfolgelig rigtig dejlgt, men det virker som om det gar lidt ud over min maelkeproduktion.
Vi plejer at give ham sit bad og jeg ammer en sidste gang ca kl 20.30, hvorefter han bliver lagt i seng. Nar han sa forst vagner for at spise om morgenen er mine bryster selvfolgelig godt fyldte - ja, naesten bristefaerdige ;-) Han far som regel kun fra det ene bryst inden han er maet og klar til at sove videre. Derefter giver jeg ham det andet bryst nar han vagner igen ved 9 tiden.
Jeg prover at amme ham ca hver tredje time dvs igen kl 12, 15, 18 inden han far den sidste gang ca 20.30. Problemet er dog at siden han er begyndt at sove igennem virker det som om mine bryster er laengere tid om at blive fyldte igen. Dvs at det gar fint de forste par amninger, men ved kl 15, 18 og 21 foles det som om brysterne ikke er naet at blive fyldte. Jeg giver ham fra begge bryster, men han virker stadig noget utilfreds bagefter. Det skal siges at jeg indtil nu altid har haft rigelig med maelk.
Jeg ville derfor hoere med dig hvordan jeg bedst kan sikre mig at have nok maelk? Er det bedst kun at give fra et bryst pr amning, sadan at det andet bryst har ca 6 timer til at blive fyldt op, eller er det bedst at give fra begge bryster hver gang (undtagen dagens forste hvor han klart bliver maet inden han har tomt et bryst)? Skal jeg maske i stedet ga over til kun 5 maltider i dognet og derved ca hver 4 time?
Der ud over lige et andet sporgsmal, som jeg ikke ved om maske er relateret: Det er nu nogle dage siden at han har lavet afforing, normalt laver han mindst en gang om dagen - hvor mange dage kan der ga uden at man skal bekymre sig, hvis barnet i ovrigt virker veloplagt og i god form?
Jeg glaeder mig til at hoere fra dig.
venlig hilsen,
Lena