Brev:
Bearbejdning af ammetraume
30. marts 2010
Alder:
0 mdr.
Bearbejdning af ammetraume
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål til hvor jeg kan få noget rådgivning. Jeg har en dreng på knap 3 et halvt år, som jeg havde et ret ubehageligt ammeforløb med. Nu venter jeg lillesøster her til sommer:-) og kan mærke at problematikken omkring amning vokser i min bevidsthed.
Jeg har været til en ammekonsultation på hospitalet, men fik ikke rigtig noget ud af det, andet end bevidstheden om at der stadig ligger meget frustration og vrede inde i mig fra sidste gang, både sorg over at den første tid med vores søn var præget af for mange frustrationer, men også over den dårlige rådgivning jeg fik af både personalet på hospitalet og min sundhedsplejerske.
Jeg brød helt sammen da jeg skulle gengive forløbet, men ammekonsulentern sagde ikke rigtig noget jeg kunne bruge. Derfor har jeg efterfølgende tænkt, at jeg måske skulle få noget psykologisk hjælp inden det næste barn (måske) skal ammes. Ved du hvor jeg kan finde en rådgiver der er ekspert på det område? Eller hvor jeg kan henvende mig?
Jeg skal måske lige sige, at jeg er en af dem der er temmelig skeptisk i forhold til den danske ammepolitik og hvordan amning bliver "promoveret" af meget fagpersonale. Så jeg har mere brug for en der kan hjælpe mig med at bearbejde mit traume, end en der fortæller mig om fordelene ved amning, jeg kender både fordelene og ulemperne. Ikke fordi jeg ikke vil amme, for det vil jeg gerne, bare ikke for en hver pris. Jeg vil bare så gerne have en anden start på mit andet barns liv:-)
Hilsen
M