Bearbejdning af ammetraume

30. marts 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Bearbejdning af ammetraume

Kære Helen

Jeg har et spørgsmål til hvor jeg kan få noget rådgivning. Jeg har en dreng på knap 3 et halvt år, som jeg havde et ret ubehageligt ammeforløb med. Nu venter jeg lillesøster her til sommer:-) og kan mærke at problematikken omkring amning vokser i min bevidsthed.

Jeg har været til en ammekonsultation på hospitalet, men fik ikke rigtig noget ud af det, andet end bevidstheden om at der stadig ligger meget frustration og vrede inde i mig fra sidste gang, både sorg over at den første tid med vores søn var præget af for mange frustrationer, men også over den dårlige rådgivning jeg fik af både personalet på hospitalet og min sundhedsplejerske.

Jeg brød helt sammen da jeg skulle gengive forløbet, men ammekonsulentern sagde ikke ...

Annonce

... rigtig noget jeg kunne bruge. Derfor har jeg efterfølgende tænkt, at jeg måske skulle få noget psykologisk hjælp inden det næste barn (måske) skal ammes. Ved du hvor jeg kan finde en rådgiver der er ekspert på det område? Eller hvor jeg kan henvende mig?

Jeg skal måske lige sige, at jeg er en af dem der er temmelig skeptisk i forhold til den danske ammepolitik og hvordan amning bliver "promoveret" af meget fagpersonale. Så jeg har mere brug for en der kan hjælpe mig med at bearbejde mit traume, end en der fortæller mig om fordelene ved amning, jeg kender både fordelene og ulemperne. Ikke fordi jeg ikke vil amme, for det vil jeg gerne, bare ikke for en hver pris. Jeg vil bare så gerne have en anden start på mit andet barns liv:-)

Hilsen
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren