Brev:
Amning og gylp - 0 mdr.
24. marts 2010
Alder:
0 mdr.
Amning og gylp - 0 mdr.
Hej Helen,
Jeg har atter et spørgsmål ang. min datter som er idag 7 dage gammel.
Når jeg har ammet hende, har jeg utrolig svær ved at få hende til at bøvse. Jeg prøver hver gang at ligge hende op på skulderen, over mit ben, "hænge" på armen og stryger og klapper hende let på ryggen. men desværre kommer der ingen bøvs, kun en meget sjælden gang. Ofte falder hun hurtigt i søvn. Når hun så har sovet lidt, "vågner" hun ofte og laver bræk bevægelser og gylper. Hun "hoster" og sprutter og det virker lidt voldsomt.
Kan hun kvæles i det? og kan et spædbarn godt være kvalm? - hvis hvad kan man gøre?
Jeg tør næsten ikke ligge hende ud i barnevognen og sove i tilfælde af at jeg ikke høre det med det samme, og det samme om aftenen når vi skal sove er jeg bange for at jeg ikke vågner ved det (trods jeg vågner ved den mindste klynke lyd).
Det samme sker af og til når jeg ammer hende, at hun "kløjs" i mælken, og bliver lidt blå i hovedet og hiver efter vejret. Jeg bliver vildt forskrækket og skynder mig at vende hende på maven og klappe hende på ryggen.
Min mælkeproduktion er meget stor, den har endnu ikke tilpasset sig, og det flyder ud med mælk hele tiden;( Hun ammer ca. 6-7 gange i døgnet og ca. i 10 min. på et bryst og så vil hun ikke have mere. Jeg føler ikke at hun får tømt mit bryst og dermed ikke får noget af den lidt "federe" mælk... Er der noget jeg kan gøre? og hvor lang tid tager det for min mælkeprodution at tilpasse sig..?
Jeg håber ikke at dette var for mange spørgsmål i et brev..
Mange hilsner
En bekymret mor.