Ammestop og sove igennem

21. marts 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Ammestop og sove igennem

Hej Helen

Endnu engang gør jeg lige brug af din skønne brevkasse.

Vores datter er nu lige knap 8 mdr. Jeg synes hun vågner meget om aftenen/natten. Svær at få til at falde til ro igen... med mindre jeg giver hende en ammetår-hvilket det ofte ender med.

Men tænker at det jo ikke kan passe at behovet for det (mælk)kan være så stort. Både pga alder og de mange gange hun vågner, hvor hun jo så får noget. Hun kan snildt vågne kl 22.30 og igen kl 00 og ofte mellem 2-3.

Kommer i seng kl 19.30 ca. Har nemt ved at falde i søvn. Og vi plejer at stå op ca kl 7. Spiser havregrød til morgen, kart/grøntsagsmos til middag og det samme til aften. Lidt frugtmos i løbet af dagen, som det nu passer ind + ammes ca 4 gange dagl. Sover enten 2 timer om formiddag og så 1/2-1 time eftermiddag. Eller 3 1/2 formiddag og så ofte 1/2 time om eftermiddag og nogle gange lykkedes det ikke med en lille lur om eftermiddagen, når hun har sovet så ...

Annonce

... længe om form.

Vågner hun så meget af vane eller virkelig fordi hun har behovet for mælk?? Synes overhovdet ikke det hjælper blot med sut eller trøst og synes derved ofte at hun også bliver for vågen. Ofte kommer hun også over i min seng, men synes at vi alle sover ret dårligt efterhånden på denne måde.

Egentlig vil jeg meget gerne arbejde hen imod ammestop og evt at sove igennem om natten. Det sidste, fordi jeg jo vil være træt af at stoppe amning, hvis hun fortsat vågner meget. Jeg vil rigtig gerne stoppe amning, da hun har fået tænder.. Av av og fordi hun er så stor nu, at vi gerne vil lidt hjemmefra på weekendtur (om en mdr´s tid) uden børn en enkelt gang.

I dag er hun flyttet på eget værelse. Spændt på om det ændre noget. Er godt klar over at hvis jeg stopper amning skal det erstattes af mme.

Hvilke råd kan du give både i forhold til Ammestop og det at sove igennem (evt fra midnat til morgen)?

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år