Brev:
Ammestop og sove igennem
21. marts 2010
Alder:
8 mdr.
Ammestop og sove igennem
Hej Helen
Endnu engang gør jeg lige brug af din skønne brevkasse.
Vores datter er nu lige knap 8 mdr. Jeg synes hun vågner meget om aftenen/natten. Svær at få til at falde til ro igen... med mindre jeg giver hende en ammetår-hvilket det ofte ender med.
Men tænker at det jo ikke kan passe at behovet for det (mælk)kan være så stort. Både pga alder og de mange gange hun vågner, hvor hun jo så får noget. Hun kan snildt vågne kl 22.30 og igen kl 00 og ofte mellem 2-3.
Kommer i seng kl 19.30 ca. Har nemt ved at falde i søvn. Og vi plejer at stå op ca kl 7. Spiser havregrød til morgen, kart/grøntsagsmos til middag og det samme til aften. Lidt frugtmos i løbet af dagen, som det nu passer ind + ammes ca 4 gange dagl. Sover enten 2 timer om formiddag og så 1/2-1 time eftermiddag. Eller 3 1/2 formiddag og så ofte 1/2 time om eftermiddag og nogle gange lykkedes det ikke med en lille lur om eftermiddagen, når hun har sovet så længe om form.
Vågner hun så meget af vane eller virkelig fordi hun har behovet for mælk?? Synes overhovdet ikke det hjælper blot med sut eller trøst og synes derved ofte at hun også bliver for vågen. Ofte kommer hun også over i min seng, men synes at vi alle sover ret dårligt efterhånden på denne måde.
Egentlig vil jeg meget gerne arbejde hen imod ammestop og evt at sove igennem om natten. Det sidste, fordi jeg jo vil være træt af at stoppe amning, hvis hun fortsat vågner meget. Jeg vil rigtig gerne stoppe amning, da hun har fået tænder.. Av av og fordi hun er så stor nu, at vi gerne vil lidt hjemmefra på weekendtur (om en mdr´s tid) uden børn en enkelt gang.
I dag er hun flyttet på eget værelse. Spændt på om det ændre noget. Er godt klar over at hvis jeg stopper amning skal det erstattes af mme.
Hvilke råd kan du give både i forhold til Ammestop og det at sove igennem (evt fra midnat til morgen)?
På forhånd tak