Brev:
Hun vil ikke lægges til
15. marts 2010
Alder:
3 mdr.
Hun vil ikke lægges til
Hej Helen
Jeg har haft meget svært ved at beslutte om jeg skulle forsætte med at amme eller ej. Jeg havde egentligt besluttet mig for at stoppe, fordi at alt den fokus på udpumpning osv osv gjorde mig mere ked af det, end hvad var godt for mig. Så jeg stoppede faktisk med at amme i nogle dage, men fortrød og er nu godt i gang med at give den en allersidste skalle med at få mælkeproduktionen op igen! Jeg malker ud ca. 6 gange om dagen og ammer hende forud hver flaske - såfremt hun vil!! Og her kommer mit spørgsmål:
Hun vil IKKE lægges til. Næsten hver eneste gang så bliver hun sur og ked af det bare jeg lægger hende vandret og jeg kan på ingen måde få hende til at tage brystvorten i munden. Kun sjældent lykkedes det mig at få hende til at sutte... og det er for det meste hvis hun stadigt er døsig efter en lur.
Hvis jeg ellers bliver ved med at presse hende kan jeg godt få hende i gang, men jeg synes det er synd for hende når hun bliver så ked af det. Om natten vil hun dog meget gerne ammes og det bliver hun så ca. 3 gange efterfulgt af flaske 2 af gangene.
Men hvorfor tror du hun ikke vil lægges til? Er der noget jeg kan gøre? Er det en tilvænningssag?
Med hensyn til at få mælkeproduktionen op. Hver gang jeg pumper ud med en elektrisk maskine (har købt en fra Avent) kommer der ca. 30-40 ml. Hvis der er gået en del timer kommer der 60 ml. Hvor lang tid kan jeg forvente der går før produktionen er oppe (hvis det altså kan lade sig gøre)? Er de maskiner man kan leje i babysam og hos Falck bedre?
Håber du kan svare mig :D
Mange hilsner fra A.