Brev:
Spørgsmål om flaske og ammestop
6. marts 2010
Alder:
3 mdr.
Spørgsmål om flaske og ammestop
Hej Helen
Så har jeg igen lige et par spørgsmål :)
Når jeg giver min datter flaske kan det være en kamp uden lige. Hvis hun er sulten skriger og skriger hun på mad og kan derfor ikke finde ud af, at tage flasken. Her er der forskellige ting jeg må gøre for at få hende til at tage flasken, sidde på en træningsbold og hoppe, lægge hende i liften så hun spiser liggende, snyde med sutten (det vil sige hive den ud og flasken hurtigt ind), gå rundt med hende (7 kg på én arm, det er hårdt) osv osv - det er forskelligt fra gang til gang hvad der virker.
Det er MEGET frustrerende og noglegange tager det 45 min at få hende i gang med flasken mens hun græder og græder med tårer ned af kinderne og bliver mere og mere ulykkelig. Det skal siges at jeg begynder med flasken med det samme hun siger det mindste pip om at hun er sulten, men alligevel udvikler det sig for det meste til denne kamp.
Derfor fandt jeg på at jeg ville made hende hver 3-4 time når jeg ved, at hun er ved at være sulten. Så vil hun gerne tage flasken og der er ingen problemer. MEN, min SP siger at det kan skabe problemer for min datter senere hen, da hun så ikke kan finde ud af at vise signal for sult og bare forventer at maden kommer af sig selv.
Men mit spørgsmål er så - hvad skal jeg så gøre??
Jeg ammer hende stadigt en lille smule - overvejer dog snart at stoppe helt. Nogle gange vil hun gerne ammes, men aldrig ved mit højre bryst - hvordan kan det være? Kan man have mindre mælk i det ene bryst? Hun sutter lidt og fjerner så hovedet (uden at slippe vorten), sutter lidt og fjerne hovedet tilbage og sådan fortsætter hun ind til hun bliver rigtig sur.
Jeg har haft hende ved kiropraktor, men han siger hendes nakke er fin nu og at det ikke er der hun har problemer. Hun vil heller ikke ligge i indianerstilling, det er afprøvet.
Hvis jeg gerne vil stoppe med at amme, hvordan skal jeg så gøre det? Jeg har ikke så meget mælk jo, men nok til at de er spændte og løber ( i hvert fald det venstre) især når jeg har hende tæt på mig, som fx i viklen. Så derfor kan jeg ikke rigtig lade være med at malke ud. Men hvordan får jeg så stoppet produktionen?
Håber du kan finde rundt i mine spørgsmål :)