Spørgsmål om flaske og ammestop

6. marts 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Spørgsmål om flaske og ammestop

Hej Helen

Så har jeg igen lige et par spørgsmål :)

Når jeg giver min datter flaske kan det være en kamp uden lige. Hvis hun er sulten skriger og skriger hun på mad og kan derfor ikke finde ud af, at tage flasken. Her er der forskellige ting jeg må gøre for at få hende til at tage flasken, sidde på en træningsbold og hoppe, lægge hende i liften så hun spiser liggende, snyde med sutten (det vil sige hive den ud og flasken hurtigt ind), gå rundt med hende (7 kg på én arm, det er hårdt) osv osv - det er forskelligt fra gang til gang hvad der virker.

Det er MEGET frustrerende og noglegange tager det 45 min at få hende i gang med flasken mens hun græder og græder med tårer ned af kinderne og bliver mere og mere ulykkelig. Det skal siges at jeg begynder med flasken med det samme hun siger det mindste pip om at hun er sulten, men alligevel udvikler det sig for det meste til denne kamp.

Derfor fandt jeg på at jeg ville made hende hver 3-4 time når jeg ved, at hun er ved at være sulten. Så vil hun gerne tage flasken og der er ingen problemer. MEN, min SP siger at det kan skabe ...

Annonce

... problemer for min datter senere hen, da hun så ikke kan finde ud af at vise signal for sult og bare forventer at maden kommer af sig selv.

Men mit spørgsmål er så - hvad skal jeg så gøre??

Jeg ammer hende stadigt en lille smule - overvejer dog snart at stoppe helt. Nogle gange vil hun gerne ammes, men aldrig ved mit højre bryst - hvordan kan det være? Kan man have mindre mælk i det ene bryst? Hun sutter lidt og fjerner så hovedet (uden at slippe vorten), sutter lidt og fjerne hovedet tilbage og sådan fortsætter hun ind til hun bliver rigtig sur.

Jeg har haft hende ved kiropraktor, men han siger hendes nakke er fin nu og at det ikke er der hun har problemer. Hun vil heller ikke ligge i indianerstilling, det er afprøvet.

Hvis jeg gerne vil stoppe med at amme, hvordan skal jeg så gøre det? Jeg har ikke så meget mælk jo, men nok til at de er spændte og løber ( i hvert fald det venstre) især når jeg har hende tæt på mig, som fx i viklen. Så derfor kan jeg ikke rigtig lade være med at malke ud. Men hvordan får jeg så stoppet produktionen?

Håber du kan finde rundt i mine spørgsmål :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor