Brev:
Væk med natamninger
3. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Væk med natamninger
Hej Helen!
Tak for dine mange, gode, brugbare svar:-) Jeg vender lige tilbage vedrørende natamninger...
Du skriver noget i retning af, at hvis det er et relevant behov for Nikolaj at få bryst om natten, så skal han jo ikke nægtes det... Jeg har hele tiden troet, at en dreng på 7 måneder ikke havde behov for at få mælk hver anden time natten igennem. Tænker du, at der kan være tale om et reelt behov, når han følger den dagsplan, jeg sendte sidst?
Jeg har i en længere periode prøvet på, at få ham til at undvære brystet fra sen aften til tidlig morgen. Synes jeg har prøvet alt...: klud ved ansigtet, sut, brio bedrockers, sove sammen med mor, sove i egen seng, beroligende ord og kærtegn. Han er MEGET stædigt og bliver rigtig gal, hvis han ikke får sin vilje: at falde i søvn med brystet i munden...
Min egen sundhedsplejerske har anbefalet mig, at lade farmand tage ham, mens jeg sover i et andet rum. Jeg vil gerne lige høre dig til, hvad du mener, om denne løsning? Jeg har jo svært ved at tage, når lillemanden græder, og jeg ved, hvad det er, der kan trøste ham, - men jeg vil jo heller ikke fylde ham med mælk om natten, da han jo i såfald aldrig lærer at spise familiemad...
Med venlig hilsen
Lillemandens mor