Væk med natamninger

3. marts 2010

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Væk med natamninger

Hej Helen!

Tak for dine mange, gode, brugbare svar:-) Jeg vender lige tilbage vedrørende natamninger...

Du skriver noget i retning af, at hvis det er et relevant behov for Nikolaj at få bryst om natten, så skal han jo ikke nægtes det... Jeg har hele tiden troet, at en dreng på 7 måneder ikke havde behov for at få mælk hver anden time natten igennem. Tænker du, at der kan være tale om et reelt behov, når han følger den dagsplan, jeg sendte sidst?

Jeg har i en længere periode prøvet på, at få ham til at undvære brystet fra sen aften til tidlig morgen. Synes jeg har prøvet alt...: klud ved ansigtet, sut, ...

Annonce

... brio bedrockers, sove sammen med mor, sove i egen seng, beroligende ord og kærtegn. Han er MEGET stædigt og bliver rigtig gal, hvis han ikke får sin vilje: at falde i søvn med brystet i munden...

Min egen sundhedsplejerske har anbefalet mig, at lade farmand tage ham, mens jeg sover i et andet rum. Jeg vil gerne lige høre dig til, hvad du mener, om denne løsning? Jeg har jo svært ved at tage, når lillemanden græder, og jeg ved, hvad det er, der kan trøste ham, - men jeg vil jo heller ikke fylde ham med mælk om natten, da han jo i såfald aldrig lærer at spise familiemad...

Med venlig hilsen
Lillemandens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor