Gang i amningen igen

2. marts 2010

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Gang i amningen igen

Kære Helen

Grundet en meget dårlig undervisning i amning på sygehuset og en masse problemer som sår på brystvorterne er jeg desværre aldrig kommet til at fuldamme min nu 2 mdr. gamle datter.

Jeg ved ikke hvorfor, men når jeg tænker på det, er jeg ved at bryde samme hver eneste gang. Jeg sjat-ammer hende lidt nu, men kan ikke mere end det, da der ikke er mere mælk end til det. Jeg nyder det utroligt meget, at amme hende og ville ønske jeg kunne fuldamme hende, eller om ikke andet så erstatte nogle af hendes måltider med kun bryst.

Mit spørgsmål til dig er, hvad er dine bedste råd i forhold til at få min produktion op og kan det overhovedet lade sig ...

Annonce

... gøre?

Jeg vil også høre dig om det er normalt at have så stærke følelser omkring amningen? Jeg er utroligt ulykkelig over det og det matcher slet ikke min forestilling om hvordan det er at være mor. De få gange hvor jeg har oplevet min datter strække sig og dejligt mæt falde i søvn efter at have spist hos mig, gør mig så lykkelig men også ulykkelig, fordi jeg ikke har mælk nok til det. Og ja, jeg ved godt at en god mor ikke sidder i brysterne, men derfor græder jeg stadigt meget over det og ville sådan ønske jeg kunne amme hende noget mere.

Min mand forstår slet ikke min sorg omkring det, er det normalt?

Håber du har et par vise ord til mig...

Kærlig hilsen
A

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget.

Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.

Mange hilsner
Pernille, mor til dreng på 6 måneder