Brev:
Gang i amningen igen
2. marts 2010
Alder:
2 mdr.
Gang i amningen igen
Kære Helen
Grundet en meget dårlig undervisning i amning på sygehuset og en masse problemer som sår på brystvorterne er jeg desværre aldrig kommet til at fuldamme min nu 2 mdr. gamle datter.
Jeg ved ikke hvorfor, men når jeg tænker på det, er jeg ved at bryde samme hver eneste gang. Jeg sjat-ammer hende lidt nu, men kan ikke mere end det, da der ikke er mere mælk end til det. Jeg nyder det utroligt meget, at amme hende og ville ønske jeg kunne fuldamme hende, eller om ikke andet så erstatte nogle af hendes måltider med kun bryst.
Mit spørgsmål til dig er, hvad er dine bedste råd i forhold til at få min produktion op og kan det overhovedet lade sig gøre?
Jeg vil også høre dig om det er normalt at have så stærke følelser omkring amningen? Jeg er utroligt ulykkelig over det og det matcher slet ikke min forestilling om hvordan det er at være mor. De få gange hvor jeg har oplevet min datter strække sig og dejligt mæt falde i søvn efter at have spist hos mig, gør mig så lykkelig men også ulykkelig, fordi jeg ikke har mælk nok til det. Og ja, jeg ved godt at en god mor ikke sidder i brysterne, men derfor græder jeg stadigt meget over det og ville sådan ønske jeg kunne amme hende noget mere.
Min mand forstår slet ikke min sorg omkring det, er det normalt?
Håber du har et par vise ord til mig...
Kærlig hilsen
A