Bryst i stedet for sut

1. marts 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Bryst i stedet for sut

Hej Helen.

Jeg skriver igen i håb om et råd til vores lille dreng, Vitus på 6 mrd. Vitus vil ikke tage sut - vi har prøvet allle typer af sut (og lavet sutteklude), men han vil kun mors bryst. Han har tydeligvis et suttebehov for han ligger gerne bare med brystet i munden og sutter uden at suge.

Vitus har haft slem kolik og brystet var den eneste trøst jeg kunne give ham, eller at blive båret. Nu er han glad, men vil stadig helst "trøstes af brystet".

Det er svært at få ham til at falde til ro og i søvn om uden brystet. Som det er nu får han ofte lov til enten at falde i søvn med brystet i munden eller til han er rolig og træt - som regel kan vi bagefter lægge ham i hans seng og så falder han selv i søvn. Det samme gælder jo så når han vågner om natten. Det er et problem for jeg kunne godt tænke mig at hans far eller andre også kunne lægge ham. Det er ...

Annonce

... ikke noget problem i løbet af dagen, for der sover han ude i sin barnevogn og falder fint i søvn.

Han får tre måltider i løbet af dagen, men er jo godt dækket ind med brystet, så han spiser ikke så meget - for selvom han ikke altid sutter får han ofte aktiveret mælkeproduktionen også får han alligevel lidt mælk.

Vi har selvfølgelig prøvet ikke at give ham brystet, men manglende overskud gør at vi vælger den løsning, der virker. Vi har også en dreng på 20 mrd, så det hele skal passe sammen - men er det, det vi skal gøre give ham "en kold tyrker"? Eller har du et råd, jeg vil jo også gerne vænne ham fra brystet snart, men synes, virkelig vi mangler at kunne give ham en sut som erstatning.

Forøvrigt tak for dit sidste svar - lader til at vores søn har toddlers diarre - og den rigtige kost har en positiv virkning.

På forhånd tak -
Mange hilsner
Karina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder