Brev:
Ammestop, mælkebehov og skiftende vagter
1. marts 2010
Alder:
9 mdr.
Ammestop, mælkebehov og skiftende vagter
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig ang. amning om natten. Vores søn er nu blevet 9 mdr og vågner stadig i løbet af natten for at få en tår.
Jeg skal starte arbejde til maj, så jeg begynder at blive lidt bekymret for, hvordan det skal gå, da jeg skal have både aften og nattevagter. Tænker på om jeg kan nå at trappe ham helt ud af amningen til den tid. Han når at blive 11 mdr inden jeg starter på arbejde igen, men kan han klare sig alene med den væske han får af kop?
Han har aldrig fået flaske og det er vel for sent at starte med det nu? Nu får han vand af kop, når der er tilsat babymælk i maden og babymælk i koppen, hvis det ikke er tilsat i maden. Er i tvivl om hvor meget babymælk/mme han bør have, nu hvor jeg stadig ammer 4-5 gange i døgnet og hvormeget skal han have i tilfælde af total ammestop ved 11-mdrs alderen ? Er det ok at give mere alm sødmælk efterhånden ?
Venlig hilsen
Williams mor