Ammestop, mælkebehov og skiftende vagter

1. marts 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Ammestop, mælkebehov og skiftende vagter

Hej Helen

Jeg har tidligere skrevet til dig ang. amning om natten. Vores søn er nu blevet 9 mdr og vågner stadig i løbet af natten for at få en tår.

Jeg skal starte arbejde til maj, så jeg begynder at blive lidt bekymret for, hvordan det skal gå, da jeg skal have både aften og nattevagter. Tænker på om jeg kan nå at trappe ham helt ud af amningen til den tid. Han når at blive 11 mdr inden jeg starter på arbejde igen, men kan han klare sig alene med den ...

Annonce

... væske han får af kop?

Han har aldrig fået flaske og det er vel for sent at starte med det nu? Nu får han vand af kop, når der er tilsat babymælk i maden og babymælk i koppen, hvis det ikke er tilsat i maden. Er i tvivl om hvor meget babymælk/mme han bør have, nu hvor jeg stadig ammer 4-5 gange i døgnet og hvormeget skal han have i tilfælde af total ammestop ved 11-mdrs alderen ? Er det ok at give mere alm sødmælk efterhånden ?

Venlig hilsen
Williams mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København