Brev:
Natamninger - 7 mdr.
1. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Natamninger - 7 mdr.
Hej Helen!
Ja, så er det blevet min tur til også at blive medlem i klubben. Jeg er den lykkelige mor til tre dejlige guldklumper, - alle under 4 år, så der er nok at se til.
Jeg har igennem længere tid brugt din brevkasse flittigt, men nu har jeg selv en del spørgsmål, der trænger sig på... Jeg har valgt at søge hjælp hos dig, da du virker faglig velfunderet og samtidig med hjertet på rette sted. Du har min fulde tillid. Jeg har en del spørgsmål, - kan forstå, du helst vil have et emne pr. brev, så du får lige en del breve fra mig.
Nikolaj er lige blevet 7 måneder. Han er en forholdsvis stor dreng på godt 10kg. Han stortrives (bortset fra den sidste uges tid, hvor han haft mellemørebetændelse).
Hans dagsplan ser sådan ud (inden han blev syg, -og forhåbentlig snart igen...):
Ca.5.00: ammes, sover videre hos mor
ca.7.30: skemad
ca.9.30: ammes og puttes til formiddagslur (sover ca 1 time)
ca.11: skemad og gnavemad
ca.13:ammes og puttes til middagslur
ca.15/15.30: skemad og gnavemad
ca.17.30:skemad og gnavemad
ca.19.30:ammes og puttes til nat. Bliver lagt vågen i egen seng.
ca.22:ammes
ca.01:ammes
ca.03:ammes
Altså alt, alt for mange amninger om natten. Jeg er godt klar over, at målet ville være en amning sen aften og så først en amning igen tidlig morgen. Hvordan når vi derhen? Om aftenen falder han jo uden problemer i seng uden brystet i munden, men om natten bliver han virkelig gal, hvis han ikke får lov at ligge ved mit bryst og falde i søvn. Har virkelig prøvet... Er den bedste løsning, at farmand tager over en periode?
Det påvirker jo selvfølgelig hans indtag af skemad om dagen, til at være meget begrænset. Det er nærmest umuligt at få grøntsagsmos i ham. Han er glad for alverdens forskellige slags grød og frugtmos. Jeg tror bare ikke, vi kommer videre med grøntsagsmosen og familiemaden, før vi får en ændring om natten...
Jeg går gerne i seng omkring kl.21.30/22. Derfor passer det mig rigtig dårligt, hvis jeg skal ham f.eks. kl.23, som du tit skriver til andre. Hvad tænker du om det?
Jeg håber ikke, det er nødvendigt, at rykke for meget rundt på dagsplanen i dagtimerne, da den udover at tage hensyn til Nikolaj også tager hensyn til vores andre børn...
Glæder mig til at høre fra dig!
Mange hilsner
Nikolajs mor