Natamninger - 7 mdr.

1. marts 2010

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Natamninger - 7 mdr.

Hej Helen!

Ja, så er det blevet min tur til også at blive medlem i klubben. Jeg er den lykkelige mor til tre dejlige guldklumper, - alle under 4 år, så der er nok at se til.

Jeg har igennem længere tid brugt din brevkasse flittigt, men nu har jeg selv en del spørgsmål, der trænger sig på... Jeg har valgt at søge hjælp hos dig, da du virker faglig velfunderet og samtidig med hjertet på rette sted. Du har min fulde tillid. Jeg har en del spørgsmål, - kan forstå, du helst vil have et emne pr. brev, så du får lige en del breve fra mig.

Nikolaj er lige blevet 7 måneder. Han er en forholdsvis stor dreng på godt 10kg. Han stortrives (bortset fra den sidste uges tid, hvor han haft mellemørebetændelse).

Hans dagsplan ser sådan ud (inden han blev syg, -og forhåbentlig snart igen...):

Ca.5.00: ammes, sover videre hos mor
ca.7.30: skemad
ca.9.30: ammes og puttes til formiddagslur (sover ca 1 time)
ca.11: skemad og gnavemad
ca.13:ammes og puttes til middagslur
ca.15/15.30: skemad og gnavemad
ca.17.30:skemad og gnavemad
ca.19.30:ammes og puttes til nat. Bliver lagt vågen i egen ...

Annonce

... seng.
ca.22:ammes
ca.01:ammes
ca.03:ammes

Altså alt, alt for mange amninger om natten. Jeg er godt klar over, at målet ville være en amning sen aften og så først en amning igen tidlig morgen. Hvordan når vi derhen? Om aftenen falder han jo uden problemer i seng uden brystet i munden, men om natten bliver han virkelig gal, hvis han ikke får lov at ligge ved mit bryst og falde i søvn. Har virkelig prøvet... Er den bedste løsning, at farmand tager over en periode?

Det påvirker jo selvfølgelig hans indtag af skemad om dagen, til at være meget begrænset. Det er nærmest umuligt at få grøntsagsmos i ham. Han er glad for alverdens forskellige slags grød og frugtmos. Jeg tror bare ikke, vi kommer videre med grøntsagsmosen og familiemaden, før vi får en ændring om natten...

Jeg går gerne i seng omkring kl.21.30/22. Derfor passer det mig rigtig dårligt, hvis jeg skal ham f.eks. kl.23, som du tit skriver til andre. Hvad tænker du om det?

Jeg håber ikke, det er nødvendigt, at rykke for meget rundt på dagsplanen i dagtimerne, da den udover at tage hensyn til Nikolaj også tager hensyn til vores andre børn...

Glæder mig til at høre fra dig!

Mange hilsner
Nikolajs mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin