Brev:
Antal amninger i døgnet?
14. februar 2010
Alder:
9 mdr.
Antal amninger i døgnet?
Hej Helen.
Så er det tid til lidt spørgsmål igen.
Sofie trives, hun kravler med lynets hast og rejser sig op ved alting og kan sætte sig igen når hun har brug for det.
Mit spørgsmål er hvor mange amninger hun har brug for nu hvor hun snart er 9 måneder, er det stadig 3 i døgnet?
Lige nu får hun aften, nat og morgen og en gang i mellem om formiddagen til at falde i søvn på. Det har været lidt bøvlet at få hende til at sove om formiddagen i en periode. Far kan bare lægge hende i seng men når jeg skal gøre det i hverdagen vil hun helst liiiige til brystet først :-) Så har jeg nogen gange gjort det at jeg har sprunget morgen amningen over, for der gider hun alligevel ikke spise ret længe og så har hun fået inden hun blev puttet til formiddagslur.
Eftermiddagsamningen er vi først ved at trappe ud af nu for jeg havde ikke læst dit sidste brev ordentligt (Ja jeg skammer mig også :-( ) Her gør det samme sig gældende at hun gerne vil til brystet først. Sådan har det ikke været altid men det er kommet her de sidste 3 uger, måske det er lidt nærhed og tryghed hun søger.
Der gik lidt ged i dagplejeplanerne så hun starter først den 1. marts og vi har 1.5 måned til at køre hende ind.
Men når hun starter i dagpleje kan jeg vel ikke springe morgen amningen over og så stadig regne med at hendes mælkebehov bliver dækket eller hvad? Og amningen midt på dagen som alternativ er vel ikke så smart, da det tager pladsen fra almindelig mad?
Jeg er sikker på du har nogle gode råd :-)
Venlig hilsen
Linda.