Nedtrapning af amning.. altid en kamp, eller ?

8. februar 2010

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Nedtrapning af amning.. altid en kamp, eller ?

Hej Helen

Her kommer lige et ? mere fra mig. August er 7 mdr og jeg ammer ham fortsat ca 6 gange i døgnet på ca flg tidspunkter:

19.00
22.30
03.00
05.00
09.00
14.00

Jeg er ved at lægge an til at tænke mere nedtrapning, men kan mærke jeg frygter at det bliver et stort drama og virkelig en kamp at skulle vænne ham fra særligt om natten. Og så tænker jeg også at jeg jo i princippet ikke har noget problem med at amme ham da det i regelen er meget kortvarigt og han falder hurtigt i søvn. MEN jeg ønsker heller ikke at fastholde ham i en vane der evt ikke er god for ham.

Helt overordnet vil jeg høre dig om din erfaring siger dig at det ofter bare ER en kamp man SKAL tage, eller om det også sker lidt af sig selv, fx ved at barnet simpelthen mister interessen?

Jeg havde jo lidt håbet på det sidste; dvs at det i takt ...

Annonce

... med at hans indtag af fast føde øgedes ville komme naturligt at hans lydt til at blive ammet bare blev mindre og langsomt forsvandt. Men jeg hører de andre mødre fra fx mødregruppen fortælle om storskrigende børn om natten som nægtes brystet, og frygter at det måske bare ER det scenarie jeg skal kaste mig ud i ?

Nu har jeg først og fremmest droppet en amning om eftermiddagen og det går fint nok. Næste skridt havde jeg tænkt skulle være den inden formiddagsluren. og så fremdeles dvs dem om natten sidst. Jeg tror nemlig de bliver sværre da vanen måske er stærkere i den tilstand, hvor han faktisk stadig sover, og hvis han ikke får mælken ved brystst som han plejer, vågner helt op og pludselig er lysvågen. Hvad tænker du om hasn alder i fht tempoet mht nedtrapningen ?

Glæder mig meget til at få dit svar.

Kærlig hilsen
Jane

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor