Brev:
Mælkebehov og snarligt ammestop
3. februar 2010
Alder:
8 mdr.
Mælkebehov og snarligt ammestop
Kære Helen
Min datter er nu 8 mdr og hun trives rigtig godt. Jeg har brug for lidt råd til min datters behov for mælk, nu hvor hun spiser meget mere mad.
Som det ser ud nu så ammer jeg hende formiddag(ca 8- 9) og aften (19.30) Hun har også fået midt nat ca kl 3-4. Hun er begyndt at springe natmåltidet over nogle dage og sover til ca 7 hvor hun får havregrød og så ammes ca 9. Hun drikker godt til alle måltider (sødmælk eller vand) og sover en god lang lur på 3 timer og en kort på en halv time i løbet af dagen.
Men får hun nok mælk fra mig, nu hvor hun springer natmåltidet over? Jeg vil rigtig gerne stoppe med at amme meget snart og har planlagt at det skal være, når hun ikke har behov for mælk om natten mere. Min ide er at give hende erstatning på de tidspunkter hvor hun ammes nu.
Hvornår kan hun undvære formiddagsmælken? Som det er nu føler jeg lidt at hun kun hyggespiser og ikke rigtig er sulten / tørstig.
Mange hilsner fra
en ammetræt mor