Brev:
Smårifter på brystvorterne
31. januar 2010
Alder:
2 mdr.
Smårifter på brystvorterne
Kære Helen.
Jeg er så småt ved at have styr på svampeinfektionen. Er i behandling med fluconazol og behandler os begge med Bretan samtidig og synes klart det går fremad men er ikke helt fri for smerter/ømhed endnu.
Jeg har fået lidt smårifter som jeg forventer skyldes en kombination af sarte brystvorter pga svamp og at hun har suttet kraftigt på næsten tomme bryster.
Jeg har en super god salve (Lansinoh) som er meget effektiv ved sår men er lidt i tvivl om jeg skal bruge den nu hvor der er svamp? Jeg prøver at give brysterne "fri" om natten, dvs ingen indlæg eller brentangel og sover kun med en bomuldsundertrøje. Kan jeg evt smøre dem med Lansinoh til natten uden at det influerer på svampebehandlingen?
Og så er jeg kommet lidt i tvivl om længden af behandlingen. Skal jeg fortsætte med Brentan 14 dage efter at symptomerne er forsvundet? Eller er det 14 dage i alt?
Alma behandler jeg ved at komme lidt brentan på sutten inden hun puttes dvs 3- 4 gange dagligt. Er det ok? Hun har ingen synlige tegn på infektion..
På forhånd tak
Tinusmor