Brev:
Svamp i brysterne
29. januar 2010
Alder:
2 mdr.
Svamp i brysterne
Hej...
Tak for forrige svar, det går allerede meget bedre med at få hende til at sove selv om jeg stadig ofte må ud et par gange og vugge barnevognen, men man lærer jo at være tålmodig hvis man vil have det til at lykkes:)
Jeg er kommet i beh. med brentan. Fik bare af vide af min læge at jeg skulle smøre mine bryster og min datter i munden gange 4 dgl. Men er der ikke andre ting jeg kan være opmærksom på for at svampen går væk?
Jeg bruge uld indlæg, og der kommer selvfølgelig brentan cream på, så oplever ikke at brysterne går at blive helt tørre imellem amningerne.
Har også lige haft brystbetændelse men er også i primcillin beh. for dette. Mælkeknuderne er blevet bedre, men kan jeg regne med at de forsvinder helt når beh. er færdig?
Jeg synes heller ikke jeg har så meget mælk i brysterne mere. Efter hver aming har jeg prøvet at malke lidt ud, men der kommer max 10 ml. kan jeg så ikke regne med at brystet er tømt?
Vil gerne til at malke ud så jeg har noget mælk til senere brug. Hvornår er det bedst at gøre dette?, og hvis hun tømmer begge bryster er der så dannet nyt mælk efter en time?
Har også lige et spørgsmål omkring modermælkserstatning! Hvad skal man starte op med og hvilket mærke skal man bruge?
Hilsen Joan