Svamp i brysterne

29. januar 2010

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Svamp i brysterne

Hej...

Tak for forrige svar, det går allerede meget bedre med at få hende til at sove selv om jeg stadig ofte må ud et par gange og vugge barnevognen, men man lærer jo at være tålmodig hvis man vil have det til at lykkes:)

Jeg er kommet i beh. med brentan. Fik bare af vide af min læge at jeg skulle smøre mine bryster og min datter i munden gange 4 dgl. Men er der ikke andre ting jeg kan være opmærksom på for at svampen går væk?

Jeg bruge uld indlæg, og der kommer selvfølgelig brentan cream på, så oplever ikke at brysterne går at blive helt tørre imellem amningerne.

Har også lige haft brystbetændelse men er ...

Annonce

... også i primcillin beh. for dette. Mælkeknuderne er blevet bedre, men kan jeg regne med at de forsvinder helt når beh. er færdig?

Jeg synes heller ikke jeg har så meget mælk i brysterne mere. Efter hver aming har jeg prøvet at malke lidt ud, men der kommer max 10 ml. kan jeg så ikke regne med at brystet er tømt?

Vil gerne til at malke ud så jeg har noget mælk til senere brug. Hvornår er det bedst at gøre dette?, og hvis hun tømmer begge bryster er der så dannet nyt mælk efter en time?

Har også lige et spørgsmål omkring modermælkserstatning! Hvad skal man starte op med og hvilket mærke skal man bruge?

Hilsen Joan

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor