Brev:
Rosiner og amning
27. januar 2010
Alder:
6 mdr.
Rosiner og amning
Hej igen,
Jeg har lige et spørgsmål ang. rosiner.
Jeg ved, at børn under tre år kun må få 50 gram om ugen sammenlagt pga. at de indeholder svampegiften Ochratoksin A, men hvorfor går skillelinien ved tre år?
Grunden til jeg spørger, er, fordi jeg ammer min 6 måneder gamle søn, og jeg er selv meget glad for rosiner, og derfor er jeg kommet til at tænke over, om det kan være "farligt" for min søn, at jeg spiser mange rosiner (spiser dem dagligt på min havregryn)? Altså om han kan risikere at få svampegiften gennem modermælken?
Jeg kan ikke finde noget som helst om hvorvidt rosiner også er "farlige" for større børn og voksne, og om Ochratoksin A bliver udskilt i modermælken, så derfor vil jeg høre, om du kan give mig et svar på, om det kan skade min dreng, at jeg spiser forholdsvis mange rosiner, når han bliver ammet?
Med venlig hilsen
Helle