Vil hele tiden ammes

16. januar 2010

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Vil hele tiden ammes

Hej Helen,

det er første gang jeg skriver, men jeg har tit læst andres spørgsmål og dit svar.

Jeg har en datter på 1 1/2 og fået en søn den 7 dec.
Jeg havde ammeproblemer med min datter og ville ikke risikere det med Felix, så han fik ikke sut før mælken var løbet til. Men men men...

Min dejlige søn vil bare hele tiden ammes, og i starten synes jeg det var rigtig hyggeligt, men nu virker det som om han nærmere får mavepine af at blive ammes hver time.
Han var 50cm og 3100, og nu vejer han 3,2kg og er 55cm. Og han vil ikke rigtig tage sut, den ...

Annonce

... ryger hurtigt ud, da han ikke han holde fast på den.

Desuden er han meget snottet, og vågner om natten og lyder som om der sidder slim i halsen, så han ikke kan trække vejret. Det er kun et problem om natten. Vi har givet ham uldbody på, prøvet saltvand, og hævet hans hoved i 2 uger nu - intet virker.

Og som om alt dette ikke var nok, så kan vi bare ikke få ham til at sove om dagen. Hvis jeg endelig får lagt ham vha sut vågner han hvis den ryger ud eller efter en halv time og vil ammes rigtigt i søvn.

Håber du kan hjælpe.

Venlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet