Brev:
Ammenedtrapning - hvordan gør jeg?
15. januar 2010
Alder:
6 mdr.
Ammenedtrapning - hvordan gør jeg?
Hej Helen
Jeg har ammet Mie på næsten 6 mdr (d. 25/1) fuldt indtil hun var 4 mdr. Derefter begyndte vi på skemad og en flaske mme til sengetid.
Hun får nu grød morgen og middag, frugtmos eftermiddag, grøntsagsmos aften og mme til sengetid.
Jeg er ikke i tvivl om, at jeg fortsat skal amme sen aften/nat (hun kan ikke undvære mælk om natten endnu) samt tidlig morgen og før middagsluren.
Men amningerne om formiddagen før formiddagsluren og om eftermiddagen før powernappen er det måske på tide af fase ud? Hun spiser ikke så meget ved mig mere - er heller ikke særlig interesesret i at blive ammet. Men lader jeg bare være med at tilbyde og ser hvad der sker, eller hvordan gør jeg? Især om eftermiddagen tænker jeg, at der kan være langt fra middagsgrøden og -amningen til kl 18/18.30, hvis hun kun får frugtmos, som hun gør, når hun vågner fra middagsluren?
Jeg vil bare gerne være sikker på, at hun nu også kan undvære amningerne. Hun sover ikke særlig godt om natten i forvejen, og det ville være træls, hvis hun skulle til at indhente sit mælkebehov der... Omvendt starter hun i pasning om 1 md, og så ville det jo nok være rart nok, hvis hun kunne "nøjes" med en flaske før middagsluren.
Med venlig hilsen
Mies mor