Brev:
Ammestop og vil ikke tage sutteflasken
6. januar 2010
Alder:
4 mdr.
Ammestop og vil ikke tage sutteflasken
Hej Helen
Jeg har en lille pige på 4½ måned. Jeg har ammet hende fuldt ud siden fødslen. Jeg står nu i det dilemma, at jeg pga. at jeg har sklerose skal til at have medicin i februar måned og vi har derfor forsøgt i en måneds tid med sutteflaske for at vænne hende til det. Men hun nægter fuldstændig uanset hvad sutteflaske hun får og hvem der giver hende det...
Så har jeg siden jul prøvet med lidt skemad, men det går heller ikke super.. Hun åbner ikke munden, så jeg skal snyde mig til at få det ind i munden på hende og desuden skal grøden være meget tynd. Jeg føler mig jo lidt presset pga. min egen sygdom men tænker jo også bare om ikke det skader mere end gavner, hvis man presser hende til skemad hvis hun ikke er klar.
Tænker lidt om at det er en ide at prøve at glemme alt om grød og sutteflaske et par uger og så prøve til igen - det kan vel komme pludseligt.
Hun er en glad og aktiv lille pige og hun tager fint på og sover godt om natten...
Er meget spændt på at høre hvad du har af gode råd. Kan mærke det fylder lidt meget og presser mig meget - og lur mig om ikke også min datter kan mærke det!!
Med venlig hilsen
Mette