Ammestop og vil ikke tage sutteflasken

6. januar 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Ammestop og vil ikke tage sutteflasken

Hej Helen

Jeg har en lille pige på 4½ måned. Jeg har ammet hende fuldt ud siden fødslen. Jeg står nu i det dilemma, at jeg pga. at jeg har sklerose skal til at have medicin i februar måned og vi har derfor forsøgt i en måneds tid med sutteflaske for at vænne hende til det. Men hun nægter fuldstændig uanset hvad sutteflaske hun får og hvem der giver hende det...

Så har jeg siden jul prøvet med lidt skemad, men det går heller ikke super.. Hun åbner ikke munden, så jeg skal snyde mig til at få det ind i munden på hende og desuden skal grøden være meget tynd. Jeg føler ...

Annonce

... mig jo lidt presset pga. min egen sygdom men tænker jo også bare om ikke det skader mere end gavner, hvis man presser hende til skemad hvis hun ikke er klar.

Tænker lidt om at det er en ide at prøve at glemme alt om grød og sutteflaske et par uger og så prøve til igen - det kan vel komme pludseligt.

Hun er en glad og aktiv lille pige og hun tager fint på og sover godt om natten...

Er meget spændt på at høre hvad du har af gode råd. Kan mærke det fylder lidt meget og presser mig meget - og lur mig om ikke også min datter kan mærke det!!

Med venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin