Brev:
Tynd mor og amning
6. januar 2010
Alder:
5 mdr.
Tynd mor og amning
Kære Helen,
Tak for rigtigt gode svar på mine sidste spørgsmål!
- nu melder jeg mig lige igen, efter at jeg endelig har fået sat nye batterier i vægten.
Jeg har ammet fuldt ud indtil for halvanden uge siden, da min datter var lige knap 5 måneder. Efter et gevaldigt appetitspring og nogle hårde nætter, valgte vi at introducere grød, som er blevet taget imod med stor glæde af vores åbenbart madglade datter :-)
Min datter har altid været rigtigt godt med vægtmæssigt; nogle ville endda kalde hende en smule tyk - vores SP siger dog, at længde og vægt passer fint sammen, vægten måske en smule til den gode side. Det er jo bare dejligt at vide, at hun har trivedes så godt på min mælk.
Jeg tabte mig meget hurtigt efter fødslen. Tog 14 kilo på, men det var mest baby og væske. Da jeg ankom til fødeafdelingen blev der endda bemærket fra jordemoderen, at jeg da vist havde min talje endnu.
Jeg har været opmærksom på min vægt, da den som sagt hurtig røg og min datter ammede så lystigt. Nu siger min vægt 55,9 kilo og jeg er 174 cm høj.
Mit spørgsmål lyder på, om der fortsat vil være næring og fedt i min mælk, selv om jeg ligger lige på grænsen til at være undervægtig? Kan hendes langvarige appetitspring have noget at gøre med, at hun ikke får nok ud af min mælk?
Vi er ved at introducere måltid nr. 2 til vores datter. Det har dog endnu ikke hjulpet på nattesøvnen. I nat vågnede hun hver 2. time (der kan selvfølgelig spille andre ting ind, som f.eks. tænder). Hvis det ikke lykkes mig at tage på, hvornår må vi så køre 3. måltid ind?
Mange venlige hilsner!