Tynd mor og amning

6. januar 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Tynd mor og amning

Kære Helen,

Tak for rigtigt gode svar på mine sidste spørgsmål!

- nu melder jeg mig lige igen, efter at jeg endelig har fået sat nye batterier i vægten.

Jeg har ammet fuldt ud indtil for halvanden uge siden, da min datter var lige knap 5 måneder. Efter et gevaldigt appetitspring og nogle hårde nætter, valgte vi at introducere grød, som er blevet taget imod med stor glæde af vores åbenbart madglade datter :-)

Min datter har altid været rigtigt godt med vægtmæssigt; nogle ville endda kalde hende en smule tyk - vores SP siger dog, at længde og vægt passer fint sammen, vægten måske en smule til den gode side. Det er jo bare dejligt at vide, at hun har trivedes så godt på min mælk.

Jeg tabte mig meget hurtigt efter fødslen. Tog 14 kilo på, men det var mest baby og væske. Da ...

Annonce

... jeg ankom til fødeafdelingen blev der endda bemærket fra jordemoderen, at jeg da vist havde min talje endnu.

Jeg har været opmærksom på min vægt, da den som sagt hurtig røg og min datter ammede så lystigt. Nu siger min vægt 55,9 kilo og jeg er 174 cm høj.

Mit spørgsmål lyder på, om der fortsat vil være næring og fedt i min mælk, selv om jeg ligger lige på grænsen til at være undervægtig? Kan hendes langvarige appetitspring have noget at gøre med, at hun ikke får nok ud af min mælk?

Vi er ved at introducere måltid nr. 2 til vores datter. Det har dog endnu ikke hjulpet på nattesøvnen. I nat vågnede hun hver 2. time (der kan selvfølgelig spille andre ting ind, som f.eks. tænder). Hvis det ikke lykkes mig at tage på, hvornår må vi så køre 3. måltid ind?

Mange venlige hilsner!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger