Faldende mælkemængde

30. december 2009

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Faldende mælkemængde

Hej Helen

Har lige sendt dig et spørgsmål ang. søvn, men har også et ang. amning. Ellen på 8 uger er for tiden meget urolig når hun ammes om aftenen. Hun spiser ca. 10 min ved et bryst, slipper, tager fat igen, slipper, tager fat igen samtidig med at hun søger og bliver vildt frustreret. Derfor skifter jeg så bryst og det samme gentager sig. Jeg har en fornemmelse af at der allerede nu hvor hun er 8 uger ikke er nok mælk.

Da hun var mindre kørte amningen dårligt og var lang tid om at komme ordentlig igang. Vi måtte vække ...

Annonce

... hende for at hun fik spist de måltider hun skulle. Også om natten. Hun tog ikke nok på de første 2 uger.

Hun spiser ca. 6 gange i døgnet og har gjort dette ca. de sidste 4 uger.

Det er svært at få hendes spisetider til at passe sammen med hendes sovetider i løbet af dagen. De passer bestemt ikke altid med at hun skal sove. Det betyder at hun f.eks, kan spise kl. 8.30 falder i søvn kl. 10 og sover til kl. 12. Så går der 3½ time imellem to måltider.

Skal vi evt. begynde at vække hende om natten igen?

Venlig hilsen Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor