Brev:
Faldende mælkemængde
30. december 2009
Alder:
2 mdr.
Faldende mælkemængde
Hej Helen
Har lige sendt dig et spørgsmål ang. søvn, men har også et ang. amning. Ellen på 8 uger er for tiden meget urolig når hun ammes om aftenen. Hun spiser ca. 10 min ved et bryst, slipper, tager fat igen, slipper, tager fat igen samtidig med at hun søger og bliver vildt frustreret. Derfor skifter jeg så bryst og det samme gentager sig. Jeg har en fornemmelse af at der allerede nu hvor hun er 8 uger ikke er nok mælk.
Da hun var mindre kørte amningen dårligt og var lang tid om at komme ordentlig igang. Vi måtte vække hende for at hun fik spist de måltider hun skulle. Også om natten. Hun tog ikke nok på de første 2 uger.
Hun spiser ca. 6 gange i døgnet og har gjort dette ca. de sidste 4 uger.
Det er svært at få hendes spisetider til at passe sammen med hendes sovetider i løbet af dagen. De passer bestemt ikke altid med at hun skal sove. Det betyder at hun f.eks, kan spise kl. 8.30 falder i søvn kl. 10 og sover til kl. 12. Så går der 3½ time imellem to måltider.
Skal vi evt. begynde at vække hende om natten igen?
Venlig hilsen Rikke