Brev:
Sulter han?
9. december 2009
Alder:
5 mdr.
Sulter han?
Kære Helen
Jeg ammer min 5 mdr søn og er endnu ikke begyndt på at give ham andet. De sidste par dage har mine bryster ikke føltes spændte og han virker også lidt utilfreds. Han ammer lidt, hiver bagud og brokker sig og jeg skal nærmest tvinge ham til at amme videre. Jeg tænker om han overhoved får nok at spise?
Han har våde bleer, men ingen afførring i de sidste 4 dage. Jeg håber at vente med at give ham rigtig mad til han er 6 mdr, både fordi vi skal hjem til Danmark på ferie til jul i 14 dage og fordi jeg selv lider af fødevare allergier. Han plejer kun at amme fra det ene bryst, men her på det sidste har jeg forsøgt at give ham begge, og det er som sagt lidt en kamp, om end han tager ved efter lidt kamp.
Han virker også lidt mere utilfreds som sagt, han har altid været en god dreng der aldrig rigtig græder men han er begyndt at brokke sig lidt verbalt på det sidste, om det så er sult, ondt i maven eller bare noget andet ved jeg ikke.
Vores dag ser nogenlunde sådan ud;
06 op og amme
08 morgenlur og amme lidt først
09 vågner fra lur og kommer i tøjet
11 ammer og bliver lagt til middagslur
13 vågner og ammer
mellem 16-16;30 ammer
kl 17;30 ammer gøres nat klar og ammer fra andet bryst kl. 18 hvorefter det er god nat
kl 21-21;30 ammer 1 bryst i halvsøvne
mellem 1-4 ammer 1 bryst i halvsøvne
Skal jeg iøvrigt give ham vand og drikke nu hvor han ikke får mad?
Med venlig hilsen
Maiken og baby Matthew