Sulter han?

9. december 2009

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Sulter han?

Kære Helen

Jeg ammer min 5 mdr søn og er endnu ikke begyndt på at give ham andet. De sidste par dage har mine bryster ikke føltes spændte og han virker også lidt utilfreds. Han ammer lidt, hiver bagud og brokker sig og jeg skal nærmest tvinge ham til at amme videre. Jeg tænker om han overhoved får nok at spise?

Han har våde bleer, men ingen afførring i de sidste 4 dage. Jeg håber at vente med at give ham rigtig mad til han er 6 mdr, både fordi vi skal hjem til Danmark på ferie til jul i 14 dage og fordi jeg selv lider af fødevare allergier. Han plejer kun at amme fra det ene bryst, men her på det sidste har jeg forsøgt at give ham begge, og det er som sagt lidt en kamp, om end han tager ved efter lidt ...

Annonce

... kamp.

Han virker også lidt mere utilfreds som sagt, han har altid været en god dreng der aldrig rigtig græder men han er begyndt at brokke sig lidt verbalt på det sidste, om det så er sult, ondt i maven eller bare noget andet ved jeg ikke.

Vores dag ser nogenlunde sådan ud;
06 op og amme
08 morgenlur og amme lidt først
09 vågner fra lur og kommer i tøjet
11 ammer og bliver lagt til middagslur
13 vågner og ammer
mellem 16-16;30 ammer
kl 17;30 ammer gøres nat klar og ammer fra andet bryst kl. 18 hvorefter det er god nat
kl 21-21;30 ammer 1 bryst i halvsøvne
mellem 1-4 ammer 1 bryst i halvsøvne

Skal jeg iøvrigt give ham vand og drikke nu hvor han ikke får mad?

Med venlig hilsen
Maiken og baby Matthew

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren