Brev:
Amning og ondt i maven hos baby
8. december 2009
Alder:
0 mdr.
Amning og ondt i maven hos baby
Kære Helen
Min tre uger gamle datter er de sidste to dage begyndt at opføre sig anderledes.
Den sidste uges tid er hun begyndt at spise oftere - nu ca. hver anden time (ca.10-15 minutters koncentreret spisning af gangen og min mælkeproduktion virkersom om den er ok, hun er i hvert fald tilfreds når hun har fået mad) og de sidste to dage har det virket som om hun har ondt i maven.
Hun har god afføring, men har de sidste dage pruttet en del og ind imellem bliver hun helt rød i hovedet og skriger op. Hun har heller ikke sovet særligt tungt de sidste to nætter - igen virker det som om hun har ondt. Hun sover meget let og knirker og vrider sig lidt rundt, og virker som om hun helst kun vil sove hvis hun ligger hos en af os.
Vi kan som regel få hende trøstet ved at vugge hende eller ved at give hene mad, men vi er selvfølgelig bekymret for om der er noget galt med hendes mave, at hun får for lidt eller for meget mad (hun har taget næste 300 gr. på siden hun blev født for tre uger siden). Vi ved selvfølgelig godt at hendes tarm system lige skal udvikles. så maveproblemer ikke er unormale, men vi håber du har et par tricks til at hjælpe hendes udvikling på vej.
Med venlig hilsen
Maria