Nedtrapning ammemæssigt?

7. december 2009

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Nedtrapning ammemæssigt?

Kære Helen

Jeg har et helt enkelt spørgsmål: Hvordan trapper man sit barn ned ammemæssigt om dagen?

Jeg skal starte på arbejde om en måned, og i øjeblikket ammer jeg ham om morgenen ca. kl. 6, til middagslur ca. kl. 13 ( sover fra ca. 13.30), han søger ofte brystet sidst på eftermiddagen ca kl. 16, men det er ikke altid, og så får han det igen til natten ca. kl. 18.30. Derudover ammer jeg ham ca. kl. 23 og ca. kl. 3. Amningen ...

Annonce

... kl. 3 begynder han oftere og oftere at springe over, og det lader jeg ham bare gøre. Men vi er jo nødt til at finde en måde at skære amningen kl. 13 fra på. Kan du hjælpe?

Og i hvilken rækkefølge og hvornår burde de andre amninger forsvinde?

Fakta: Min dreng er 8 måneder om 2 dage, er faldet lidt i vægt efter at han er begyndt at kravle og stille sig op af al ting, så nu vejer han ca. 10,2 kg og er 77 cm.

Mange hilsner

AH

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor