Brev:
Nedtrapning ammemæssigt?
7. december 2009
Alder:
8 mdr.
Nedtrapning ammemæssigt?
Kære Helen
Jeg har et helt enkelt spørgsmål: Hvordan trapper man sit barn ned ammemæssigt om dagen?
Jeg skal starte på arbejde om en måned, og i øjeblikket ammer jeg ham om morgenen ca. kl. 6, til middagslur ca. kl. 13 ( sover fra ca. 13.30), han søger ofte brystet sidst på eftermiddagen ca kl. 16, men det er ikke altid, og så får han det igen til natten ca. kl. 18.30. Derudover ammer jeg ham ca. kl. 23 og ca. kl. 3. Amningen kl. 3 begynder han oftere og oftere at springe over, og det lader jeg ham bare gøre. Men vi er jo nødt til at finde en måde at skære amningen kl. 13 fra på. Kan du hjælpe?
Og i hvilken rækkefølge og hvornår burde de andre amninger forsvinde?
Fakta: Min dreng er 8 måneder om 2 dage, er faldet lidt i vægt efter at han er begyndt at kravle og stille sig op af al ting, så nu vejer han ca. 10,2 kg og er 77 cm.
Mange hilsner
AH