Brev:
Hvor mange gange i døgnet skal jeg amme min dreng
16. november 2009
Alder:
7 mdr.
Hvor mange gange i døgnet skal jeg amme min dreng
Hej Helen
Jeg har lige sendt dig at spørgsmål angående søvn og imellem tiden har jeg læst forskellige svar du har givet andre, og har fået indtryk af, at jeg ammer for meget.
Jeg arbejder meget på kun at amme 1-2 gange per nat, gerne kun ved putning og tidlig morgen, men hvad med om dagen?
Pt. ammer jeg i løbet af et døgn sådan: inden formiddagslur, inden eftermiddagslur, eftermiddag, ved putning, ved midnat, 1-2 gange i løbet af natten. Altså 6-7 gange i døgnet. Han vil ikke drikke mme af kop (eller flaske for den sags skyld), men meget gerne vand og sødmælk, han virker ofte meget tørstig.
Jeg skal begynde at arbejde i overmorgen, 4 timer om dagen, så han kommer automatisk til at undvære amningen inden middagslur, det er vel ok? Eller?
Kærlig hilsen
Stine