Nægter at tage flaske

1. november 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Nægter at tage flaske

Hej Helen,

Efter 1½ måned uden nattesøvn, har vi endelig fået lov af vores læge at give Martin mos og grød og det går bare rigtig fint (til trods for, han ikke er fyldt 4mdr endnu ;)). Han er en sulten dreng og spiser glad både mos af frugt og mos af gulerødder/kartofler - ca 1½-2dl af gangen. Det har klart givet os roligere nætter og en gladere dreng. Han får mos til frokost, hvor jeg typisk en times tid senere også ammer ham og han får grød til aften, hvor jeg ammer ham en time før og en time efter (hvorefter det så er sengetid). Jeg ammer ham ved alle andre måltider.

Vores problem er nu, at vi gerne vil have Martin passet en dag/aften, hvor vi selv er inviteret til bryllup. Det betyder, at vi skal have erstattet min amning med noget ...

Annonce

... andet. Før vi begyndte på mos, har vi kæmpet og kæmpet for at få ham til at drikke enten mme eller vælling af flaske i et forsøg på at få ham til at sove længere og tungere. I starten gik det fint, men pludselig ville han hverken drikke mme, vælling eller min mælk af flaske.

Det endte med, vi virkelig havde nogle kampe. Han skreg og skreg og til sidst gav vi op. Det var simpelthen for synd (syntes vi). Vi har forsøgt med flasken, når han har siddet i skråstolen, når han har ligget ned, når vi har båret ham og sunget, når han har ligget som han ville gøre, hvis jeg ammede ham og intet har hjulpet. Så hvad gør vi? (og nu sidder jeg og krydser fingre for, du kommer med den gyldne løsning ;))

På forhånd 1000 tak for din hjælp :)

Hilsen Sanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!