Brev:
Nægter at tage flaske
1. november 2009
Alder:
3 mdr.
Nægter at tage flaske
Hej Helen,
Efter 1½ måned uden nattesøvn, har vi endelig fået lov af vores læge at give Martin mos og grød og det går bare rigtig fint (til trods for, han ikke er fyldt 4mdr endnu ;)). Han er en sulten dreng og spiser glad både mos af frugt og mos af gulerødder/kartofler - ca 1½-2dl af gangen. Det har klart givet os roligere nætter og en gladere dreng. Han får mos til frokost, hvor jeg typisk en times tid senere også ammer ham og han får grød til aften, hvor jeg ammer ham en time før og en time efter (hvorefter det så er sengetid). Jeg ammer ham ved alle andre måltider.
Vores problem er nu, at vi gerne vil have Martin passet en dag/aften, hvor vi selv er inviteret til bryllup. Det betyder, at vi skal have erstattet min amning med noget andet. Før vi begyndte på mos, har vi kæmpet og kæmpet for at få ham til at drikke enten mme eller vælling af flaske i et forsøg på at få ham til at sove længere og tungere. I starten gik det fint, men pludselig ville han hverken drikke mme, vælling eller min mælk af flaske.
Det endte med, vi virkelig havde nogle kampe. Han skreg og skreg og til sidst gav vi op. Det var simpelthen for synd (syntes vi). Vi har forsøgt med flasken, når han har siddet i skråstolen, når han har ligget ned, når vi har båret ham og sunget, når han har ligget som han ville gøre, hvis jeg ammede ham og intet har hjulpet. Så hvad gør vi? (og nu sidder jeg og krydser fingre for, du kommer med den gyldne løsning ;))
På forhånd 1000 tak for din hjælp :)
Hilsen Sanne