Amning, smerter og mælk nok

26. september 2009

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Amning, smerter og mælk nok

Hej Helen.

Jeg har fået mit andet barn for 5 uger siden. Første gang endte jeg med at bruge suttebrikker pga sår og revner. Denne gang er der ikke sår, men jeg får meget meget ondt i brystvorterne af at amme.

Jeg smører dem i noget creme fra apoteket som er beregnet til dette og jeg tager varme bade, men jeg har stadig mange smerter. Jeg har det ikke sådan at mælken sprøjter ud og ammeindlæg er stort set ikke nødvendig. Tænker om smerterne kommer fordi han simpelthen skal arbejde for meget for at få mælken ud?

Tænker også om der er nok mælk. Især om aftenen hvor ...

Annonce

... han vil ammes hele tiden har jeg ikke nok. Han vil gerne hyggesutte og vil falde i søvn ved brystet. Derfor har jeg nogle gange svært ved at tyde om det er sult eller hygge han er ude efter? Prøver nu at få ham til at bruge sut så mine bryster kan få en smule mere hvile. Hvis jeg kan få ham til at falde i søvn med sutten - er han vel mæt nok eller ?

Jeg har hørt at f.eks. hvidtøl skulle være godt til at stimulere mælkeproduktionen og samtidig er det god næring til moderen ? Passer det og er det ok at drikke selvom der er en lille smule (1,5%) alkohol i?

Venlig hilsen
mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.