Brev:
Prævention og amning
31. august 2009
Alder:
3 mdr.
Prævention og amning
Hej Helen,
Jeg ved ikke om du er den rette at stille dette spoergsmaal, men er det i orden at tage mini-piller eller anden form for praevention med progesteron naar man ammer?
Min sundhedsplejerske her i Tyskland siger, at modermaelken kan aendre sammensaetning, smage anderledes etc. hvis jeg tager minipiller og hun fraraader det...
Noget helt andet er at jeg altsaa er bange for at det vil gaa ud over min frugtbarhed - altsaa at der vil gaa laengere tid foer jeg kan blive gravid igen, hvis jeg tager pillerne...
Jeg ved godt at det ikke er bevist videnskabeligt, men med vores foerste soen tog det over et aar at blive gravid (efter mange aar med minipiller), derfor brugte vi "naturlig praeventionsmetoder" efter nr. 1, og jeg blev (som du ved) gravid med nr. 2 i allerfoerste forsoeg. Kondom og pessar virker desvaerre ikke i vores tilfaelde (vi har proevet...), saa indtil videre bruger vi "traekke ud metoden", som jeg jo ved kan vaere risikabel...
... Altsaa er mini-piller ok i forbindelse med amning og fremtidig frugtbarhed?
Jeg har hoert om flere som har haft spiral som alligevel er blevet gravide... er det en skroene og har mine to veninder bare vaeret mega uheldige?
Mange venlige hilsner,
Camilla