Frustration om aftenen = manglende mælk ?

30. august 2009

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Frustration om aftenen = manglende mælk ?

Kære Helen

Jeg har en dejlig søn August på 2 måneder som ofte om aftenen græder højlydt og er frustreret inden han til sidst overgiver sig til søvnen, ofte i sin faders favn efter at han er blevet vugget på hoppebolde og far har vandret 20 runder i lejligheden.

August vil meget gerne ligge ved brystet og die når han er træt om aftenen og tanker i det hele taget virkelig op til natten ved at kræve mad mindst en ganng i timen fra ca kl 7. - men det er som om han bliver tiltagende frustreret og hans gråd bliver meget voldsom når han ligger ved brystet og har fået lidt. Han slipper og tager fat skiftevis og slår endda vredt ud efter brystet, - og ...

Annonce

... jeg tolker det som om han ikke får noget mælk - altså at jeg ikke har mere mælk tilbage.

I løbet af dagen løber mælken meget let og især om morgenen sprøjter den næsten ud i hovedet på ham så han er ved at kløjs i det. Jeg er dog for det første i tvivl om det rent faktisk er tilfældet at jeg mangler mælk til ham om aftenen og for det andet ved jeg ikke hvad jeg i så fald skal stille op. Jeg ville ønske han bare kunne ligge ved brystet og sutte al den mælk han ville indtil han faldt i søvn. Kan mærke at det påvirker mig psykisk så jeg bliver nervøs for den kommende aften. I løbet af dagen spiser han ofte, ca. hver anden time.

Mange hilsner fra

Jane

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor