Brev:
Amning - hvordan ved jeg at jeg har mælk nok?
30. august 2009
Alder:
8 mdr.
Amning - hvordan ved jeg at jeg har mælk nok?
Hej Helen,
Jeg er blevet lidt i tvivl om jeg stadig har nok mælk i brysterne.... Hvordan kan man vide det med sikkerhed?
Jeg synes mine bryster er blevet noget slatne og er meget sjældent spændte og når de er, er det meget lidt. Da jeg i et døgn malkede ud med hånden pga. medicin, så kunne jeg ikke engang få malket 50 ml. ud fra hvert bryst (det var dog lidt hårdt at malke ud, så måske gjorde jeg det ikke længe nok).
Jeg ammer min dreng 3 gange dagligt. Tidlig morgen, efter middag ved 14-15 tiden (engang imellem har han dog afvist denne amning, især hvis der sker for meget i baggrunden) og så aften inden putning. Sen aften får han en flaske, hvor han spiser mellem 150-200 ml. Derudover får han mmepulver i sin grød, samt i grøntsagsmosen.
Er hans mælkebehov så dækket godt ind?
Det var så lige dagens topic herfra... du hører nok fra mig igen inden længe ;o)
God søndag og knus herfra
Anja