Amning - hvordan ved jeg at jeg har mælk nok?

30. august 2009

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Amning - hvordan ved jeg at jeg har mælk nok?

Hej Helen,

Jeg er blevet lidt i tvivl om jeg stadig har nok mælk i brysterne.... Hvordan kan man vide det med sikkerhed?

Jeg synes mine bryster er blevet noget slatne og er meget sjældent spændte og når de er, er det meget lidt. Da jeg i et døgn malkede ud med hånden pga. medicin, så kunne jeg ikke engang få malket 50 ml. ud fra hvert bryst (det var dog lidt hårdt at malke ud, så måske gjorde jeg det ikke længe nok).

Jeg ammer min dreng 3 gange ...

Annonce

... dagligt. Tidlig morgen, efter middag ved 14-15 tiden (engang imellem har han dog afvist denne amning, især hvis der sker for meget i baggrunden) og så aften inden putning. Sen aften får han en flaske, hvor han spiser mellem 150-200 ml. Derudover får han mmepulver i sin grød, samt i grøntsagsmosen.

Er hans mælkebehov så dækket godt ind?

Det var så lige dagens topic herfra... du hører nok fra mig igen inden længe ;o)

God søndag og knus herfra
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to