Brev:
Sult og gråd
17. august 2009
Alder:
2 mdr.
Sult og gråd
Hej Helen
Jeg vil høre om babyer altid vil spise når de får tilbudt brystet? Grunden til at jeg spørger er at jeg nogle gange er i tvivl om hvorfor min søn på snart 8 uger kan være ked af det eller utilfreds. Ofte går der omkring 3 timer mellem hvert måltid og så er det ikke så svært at regne ud hvorfor han f.eks. vågner op og er ked af det, men andre gange især når han afviger herfra, bliver jeg i tvivl om han er ked af det fordi han er sulten eller andet.....
De gange jeg så har givet ham noget at spise er han så faldet helt eller delvist til ro - men så er det jeg tænker om man så kan regne med at han var ked af det fordi han var sulten eller om babyer altid vil spise uanset årsag til gråden?
Håber du forstår hvad jeg mener...
I forbindelse hermed har jeg læst om appetit spring - er det på bestemte alderstrin de kommer eller er det lidt som vinden blæser...? Som sagt så spiser han ofte med 3 timer mellem hvert måltid gennemsnitligt men de sidste 3-4 dage er der nogle gange kun gået 1 1/2 - 2 timer imellem - kan det være et appetitspring eller? Samtidig hermed har han været mere pylret end han plejer og er svær at få til at falde i søvn (han har ellers været ret nem i et par uger nu) - når han bliver ked af det har jeg jo så givet ham noget at spise og det har da også hjulpet men skal man passe på med ikke at give ham for meget - kan det ikke gå ud over maven? Er der et max på antal måltider om dagen???
Glæder mig til at høre fra dig.
Venlig hilsen
Mette