Sult og gråd

17. august 2009

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Sult og gråd

Hej Helen

Jeg vil høre om babyer altid vil spise når de får tilbudt brystet? Grunden til at jeg spørger er at jeg nogle gange er i tvivl om hvorfor min søn på snart 8 uger kan være ked af det eller utilfreds. Ofte går der omkring 3 timer mellem hvert måltid og så er det ikke så svært at regne ud hvorfor han f.eks. vågner op og er ked af det, men andre gange især når han afviger herfra, bliver jeg i tvivl om han er ked af det fordi han er sulten eller andet.....

De gange jeg så har givet ham noget at spise er han så faldet helt eller delvist til ro - men så er det jeg tænker om man så kan regne med at han var ked af det fordi han var sulten eller om babyer altid vil spise uanset årsag til gråden?

Håber du forstår hvad jeg ...

Annonce

... mener...

I forbindelse hermed har jeg læst om appetit spring - er det på bestemte alderstrin de kommer eller er det lidt som vinden blæser...? Som sagt så spiser han ofte med 3 timer mellem hvert måltid gennemsnitligt men de sidste 3-4 dage er der nogle gange kun gået 1 1/2 - 2 timer imellem - kan det være et appetitspring eller? Samtidig hermed har han været mere pylret end han plejer og er svær at få til at falde i søvn (han har ellers været ret nem i et par uger nu) - når han bliver ked af det har jeg jo så givet ham noget at spise og det har da også hjulpet men skal man passe på med ikke at give ham for meget - kan det ikke gå ud over maven? Er der et max på antal måltider om dagen???

Glæder mig til at høre fra dig.

Venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina