Brev:
Mindre amning
13. august 2009
Alder:
4 mdr.
Mindre amning
Hej Helen.
Jeg er helt ny på siden, men har gennem et stykke tid læst lidt med fra sidelinien, men nu står jeg i en uvant situation og har brug for dine gode råd.
Jeg har en dreng på 4 mdr. som fra fødslen har haft et enormt stort spisebehov. Han har sagtens kunne spise op mod 10 gange i døgnet og gerne fra begge bryster. Han vejer pt. ca. 8,3 kg og stortrives, så det er bare dejligt.
Mit problem ligger i at han de sidste to dage er begyndt at afvise mit bryst hver anden gang jeg tilbyder, og han spiser nu kun ved det ene bryst, hvorpå der gerne går 3 - 4 timer, før han vil spise igen. Han sover ca. halvanden time af gangen, som er helt fint, og han sover også rimeligt om natten, kun afbrudt af 2 - 3 amninger.
Nu "plejer" det jo at være sådan at børn tager nogle tigerspring i deres udvikling hvor de (han) har spist mere og oftere for at justerer sit madbehov.. mit spørgsmål lyder på om han kan nedjustere sit madbehov?? Det er svært at han går fra at storspise hver gang til at han direkte vender sig bort fra mit byst halvdelen af de gange hvor jeg ligger ham til.
Vi er ikke begyndt at introducerer anden mad, da jeg gerne vil amme ham fuldt ud, lidt længere, og da han ikke viser tegn på at han ikke er mæt.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Bodil