Mindre amning

13. august 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Mindre amning

Hej Helen.

Jeg er helt ny på siden, men har gennem et stykke tid læst lidt med fra sidelinien, men nu står jeg i en uvant situation og har brug for dine gode råd.

Jeg har en dreng på 4 mdr. som fra fødslen har haft et enormt stort spisebehov. Han har sagtens kunne spise op mod 10 gange i døgnet og gerne fra begge bryster. Han vejer pt. ca. 8,3 kg og stortrives, så det er bare dejligt.

Mit problem ligger i at han de sidste to dage er begyndt at afvise mit bryst hver anden gang jeg tilbyder, og han spiser nu kun ved det ene bryst, hvorpå der gerne går 3 - 4 timer, før han vil spise igen. Han sover ca. halvanden time af ...

Annonce

... gangen, som er helt fint, og han sover også rimeligt om natten, kun afbrudt af 2 - 3 amninger.

Nu "plejer" det jo at være sådan at børn tager nogle tigerspring i deres udvikling hvor de (han) har spist mere og oftere for at justerer sit madbehov.. mit spørgsmål lyder på om han kan nedjustere sit madbehov?? Det er svært at han går fra at storspise hver gang til at han direkte vender sig bort fra mit byst halvdelen af de gange hvor jeg ligger ham til.

Vi er ikke begyndt at introducerer anden mad, da jeg gerne vil amme ham fuldt ud, lidt længere, og da han ikke viser tegn på at han ikke er mæt.

På forhånd tak
Med venlig hilsen
Bodil

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.