Brev:
Pasning og amning - 8 mdr.
12. august 2009
Alder:
8 mdr.
Pasning og amning - 8 mdr.
Kære Helen
Til september har vi brug for, at vores søn på 8½ mdr - til den tid 9½ måned - bliver puttet og passet af en barnepige (vi skal giftes). Det bliver første gang. Han er brystbarn og vant til at få bryst, lige inden han bliver puttet. Han bliver ammet i stuen og falder til ro ved brystet. Nogle gange sover han næsten helt, når han bliver lagt og andre gange er han vågen. Det svinger lidt. Om ikke andet er han faldet til ro.
Den dag han skal passet, kan jeg selv sagt ikke amme ham, lige inden han skal i seng. Han er nødt til at få flaske. Det har han aldrig fået før - kun med vand i, og det pjatter han mest med.
Vi vil gerne øve det i nogle dage op til, så det går så let som muligt, den aften jeg ikke er der.
Han er vant til at få mælk fire gange om dagen. En tår efter frokost (som ikke altid bliver til så meget, og som han nemmest vil kunne undvære), aften inden putning, kl. ca. 2 om natten og kl. ca. 6.
Mine spørgsmål er:
1. Hvordan øver vi os/forbereder vi ham bedst muligt?
2. Kan jeg give ham mme nogenlunde gnidningsfrit, tror du, og skal jeg så alligevel pumpe ud for ikke at spolere min mælkeproduktion helt?
3. Hvor meget mælk skal vi beregne til ham? Han vejer 9,4 kg.
4. Den aften skal jeg have vin til maden og en drink bagefter. Hvor længe går der, fra jeg har fået alkohol, til jeg må amme igen?
Tak for hjælpen igen. Jeg bor i udlandet uden adgang til sundhedsplejersker, så din www er mig en stor hjælp.
Bedste hilsner
Thilde