Nedsat amning efter skemad

7. august 2009

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Nedsat amning efter skemad

Hej Helen :-)

Jeg har brug for nogen gode råd mht med min datter på 5 mdr, både ang. putning og amning. Jeg starter med amning i dette brev :-)

Jeg har ammet siden fødslen uden problemer overhovedet. da hun var næsten 4 mdr startede vi på lidt skemad ifølge med vores sundhedsplejerske, det er gået fint, og nu får hun 2-3 gange, både forskellige slags grød, grøntsagsmos, og frugtmos. Det går fint. Problemet er bare at hun overhovedet ikke vil ammes mere om dagen. Kun om aften, natten, og tidlig morgen inden vi står op. hun vil kun ammes i sengen, og hvis jeg er heldig får jeg et par slurke i hende om dagen.

Jeg er så bekymret over at hendes mælkebehov ikke bliver dækket. Væskebehov er dækket, da jeg holder meget øje med bleer, og sørge for at tilbyde hende vand. Hun vil gerne have flaske, jeg har prøvet at malke ud, og det vil hun gerne. min egen sundhedsplejerske siger jeg skal øge skemad til 4 gange dagligt, men jeg vil nu hellere at hun får mælk :-) en plan for dagen ser nogen lunde sådan ud, da hendes rytme skifter rigtig meget.

04 vågner og ammes

06 vågner og ammes

07-8.30 står op, pusles, leger og tumler.

Annonce

... ammes i sengen og puttes eller triller med barnevogn. nogen dage tilbydes lidt mos med vand. sover alt fra 30 til 90 min.

10.-12. vågner, lege, tumler. tilbydes grød og vand spiser ca 1-2dl.

13.-15 lur i barnevogn. sover kun 45 min. vil ik ammes.
13.45-16.45 vågner, tilbydesfrugtmos og vand vil ik ammes.

17.30-19 grød som middag eller grøntmos.
20-21 ammes i sengen hvorefter hun sover.
23. ammes
02 nogen gange ammes

hun trives ellers fint, vejer 7.3 og 69 lang, hun triller begge veje, pludre, griner, osv.

hvad skal jeg gøre?

Hilsen en mor der savner at amme om dagen :-)

PS: I forbindelse med min datter som ikke vil ammes længere om dagen, skal det lige siges at det startede da hun begyndte på skemad, gradvist er det blevet til ingen amninger i løbet af dagen, nogen gange kun en. har prøvet forskellige ammestillinger osv. men hun vender hovedet væk. hun har ellers været en hurtigspiser siden fødslen maks 10 min amning af gangen. Jeg vil prøve at malke ud, da jeg kan mærke at mælken bliver mindre og mindre? Jeg vil jo super gerne amme hende så længe hun har brug for det. Jeg føler jeg har mælk nok, da løber i løbet af dagen.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor