Brev:
Nedsat amning efter skemad
7. august 2009
Alder:
5 mdr.
Nedsat amning efter skemad
Hej Helen :-)
Jeg har brug for nogen gode råd mht med min datter på 5 mdr, både ang. putning og amning. Jeg starter med amning i dette brev :-)
Jeg har ammet siden fødslen uden problemer overhovedet. da hun var næsten 4 mdr startede vi på lidt skemad ifølge med vores sundhedsplejerske, det er gået fint, og nu får hun 2-3 gange, både forskellige slags grød, grøntsagsmos, og frugtmos. Det går fint. Problemet er bare at hun overhovedet ikke vil ammes mere om dagen. Kun om aften, natten, og tidlig morgen inden vi står op. hun vil kun ammes i sengen, og hvis jeg er heldig får jeg et par slurke i hende om dagen.
Jeg er så bekymret over at hendes mælkebehov ikke bliver dækket. Væskebehov er dækket, da jeg holder meget øje med bleer, og sørge for at tilbyde hende vand. Hun vil gerne have flaske, jeg har prøvet at malke ud, og det vil hun gerne. min egen sundhedsplejerske siger jeg skal øge skemad til 4 gange dagligt, men jeg vil nu hellere at hun får mælk :-) en plan for dagen ser nogen lunde sådan ud, da hendes rytme skifter rigtig meget.
04 vågner og ammes
06 vågner og ammes
07-8.30 står op, pusles, leger og tumler.
9.30-10.30 ammes i sengen og puttes eller triller med barnevogn. nogen dage tilbydes lidt mos med vand. sover alt fra 30 til 90 min.
10.-12. vågner, lege, tumler. tilbydes grød og vand spiser ca 1-2dl.
13.-15 lur i barnevogn. sover kun 45 min. vil ik ammes.
13.45-16.45 vågner, tilbydesfrugtmos og vand vil ik ammes.
17.30-19 grød som middag eller grøntmos.
20-21 ammes i sengen hvorefter hun sover.
23. ammes
02 nogen gange ammes
hun trives ellers fint, vejer 7.3 og 69 lang, hun triller begge veje, pludre, griner, osv.
hvad skal jeg gøre?
Hilsen en mor der savner at amme om dagen :-)
PS: I forbindelse med min datter som ikke vil ammes længere om dagen, skal det lige siges at det startede da hun begyndte på skemad, gradvist er det blevet til ingen amninger i løbet af dagen, nogen gange kun en. har prøvet forskellige ammestillinger osv. men hun vender hovedet væk. hun har ellers været en hurtigspiser siden fødslen maks 10 min amning af gangen. Jeg vil prøve at malke ud, da jeg kan mærke at mælken bliver mindre og mindre? Jeg vil jo super gerne amme hende så længe hun har brug for det. Jeg føler jeg har mælk nok, da løber i løbet af dagen.