Skriger og bliver gal ved brystet

20. juli 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Skriger og bliver gal ved brystet

Kære Helen.

Jeg har en datter på 3 mdr som jeg har fuldammet hele tiden. Nu er det sådan at hun har skreget flere timer om dagen i en uge og hele familiens nerver er efterhånden tyndslidte. Vi har en søn på knap 2 år og jeg har stort set ikke set ham i en uge pga min datter og hendes skrigeture. Det er slet ikke til at holde ud.

Jeg er klar over, at der omkring d 3 mdr ligger et appetitspring, men det er som om jeg ikke kan få min produktion op. Jeg forsøger at drikke nok, spise nok, hvile nok og jeg drikker ammete, men alligevel er det som om det ikke fungerer. Min datter var indtil for en uge siden en dejlig glad pige der sagtens kunne ligge alene og lege osv. Lige pludselig er der ingenting der fungerer. Og ...

Annonce

... jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. I skrivende stund forsøger min mand sig med en flaske med halv mm og halv mme - for at se om hun er sulten. Jeg har prøvet at lægge hende til, men hun sutter kun i få min - skriger, sutter igen og skriger. Og nu er jeg kommet dertil hvor jeg er desperat.

Derudover så sover hun næsten ikke om dagen hvis hun ligger i sin barnevogn eller vugge. Kun hvis hun ligger ved siden af mig, kan jeg få hende til at sove nogle timer. Hvordan kan jeg ændre det?

Jeg vil rigtig gerne fortsætte med at amme som hidtil, men ikke på bekostning af min familie. Det er simpelthen for hårdt både for mig og min søn, at vi ingen tid har sammen mere. Håber meget du kan hjælpe.

Venlig hilsen

Christine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.