Brev:
Skriger og bliver gal ved brystet
20. juli 2009
Alder:
3 mdr.
Skriger og bliver gal ved brystet
Kære Helen.
Jeg har en datter på 3 mdr som jeg har fuldammet hele tiden. Nu er det sådan at hun har skreget flere timer om dagen i en uge og hele familiens nerver er efterhånden tyndslidte. Vi har en søn på knap 2 år og jeg har stort set ikke set ham i en uge pga min datter og hendes skrigeture. Det er slet ikke til at holde ud.
Jeg er klar over, at der omkring d 3 mdr ligger et appetitspring, men det er som om jeg ikke kan få min produktion op. Jeg forsøger at drikke nok, spise nok, hvile nok og jeg drikker ammete, men alligevel er det som om det ikke fungerer. Min datter var indtil for en uge siden en dejlig glad pige der sagtens kunne ligge alene og lege osv. Lige pludselig er der ingenting der fungerer. Og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. I skrivende stund forsøger min mand sig med en flaske med halv mm og halv mme - for at se om hun er sulten. Jeg har prøvet at lægge hende til, men hun sutter kun i få min - skriger, sutter igen og skriger. Og nu er jeg kommet dertil hvor jeg er desperat.
Derudover så sover hun næsten ikke om dagen hvis hun ligger i sin barnevogn eller vugge. Kun hvis hun ligger ved siden af mig, kan jeg få hende til at sove nogle timer. Hvordan kan jeg ændre det?
Jeg vil rigtig gerne fortsætte med at amme som hidtil, men ikke på bekostning af min familie. Det er simpelthen for hårdt både for mig og min søn, at vi ingen tid har sammen mere. Håber meget du kan hjælpe.
Venlig hilsen
Christine