Brev:
Færre amninger
20. juli 2009
Alder:
10 mdr.
Færre amninger
Kære Helen,
Håber du har haft en god sommerferie.
Jeg har brug for din kyndige assistance omkring amning af min søn -
William blev i sidste uge 10 måneder og jeg tænker derfor at det er på tide at skære ned til to amninger i døgnet.
Indtil videre følger vi nogenlunde din plan for dagen til 9 måneders barn, med amning aften, sen aften og tidlig morgen, men det er vel ved at være tid til at han kun skal ammes to gange.
Jeg frygter lidt at skære ned til to amninger, da jeg ved at han ikke frivilligt vil lade sig nøje… Indtil videre har det været en kamp hver gang en amning skulle skæres væk og da den sidste amning om dagen skulle væk begyndte han at sutte uden på min trøje og hive fat i mine bryster sidst på eftermiddagen.. Han har dog affundet sig med at der ikke mere er bryst om dage hvilket er super da han skal starte i dagpleje lige om lidt..
Nå men tilbage til mit spørgsmål. Hvordan kommer jeg nemmest ned på færre amninger og hvilken amning vil du anbefale jeg fjerner?
Hvad er den efterfølgende plan herefter. Er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal amme en eller to gange når han bliver 11 måneder.
Indtil videre regner jeg med at stoppe amningen når han er 1 år, men det kan jo hurtigt rykke sig når vi kommer dertil.
De bedste hilsner