Færre amninger

20. juli 2009

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Færre amninger

Kære Helen,

Håber du har haft en god sommerferie.

Jeg har brug for din kyndige assistance omkring amning af min søn -

William blev i sidste uge 10 måneder og jeg tænker derfor at det er på tide at skære ned til to amninger i døgnet.

Indtil videre følger vi nogenlunde din plan for dagen til 9 måneders barn, med amning aften, sen aften og tidlig morgen, men det er vel ved at være tid til at han kun skal ammes to gange.

Jeg frygter lidt at skære ned til to amninger, da jeg ved at han ikke frivilligt vil lade sig nøje… Indtil videre har det været en kamp hver gang en amning skulle skæres væk og da den sidste amning om ...

Annonce

... dagen skulle væk begyndte han at sutte uden på min trøje og hive fat i mine bryster sidst på eftermiddagen.. Han har dog affundet sig med at der ikke mere er bryst om dage hvilket er super da han skal starte i dagpleje lige om lidt..

Nå men tilbage til mit spørgsmål. Hvordan kommer jeg nemmest ned på færre amninger og hvilken amning vil du anbefale jeg fjerner?

Hvad er den efterfølgende plan herefter. Er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal amme en eller to gange når han bliver 11 måneder.

Indtil videre regner jeg med at stoppe amningen når han er 1 år, men det kan jo hurtigt rykke sig når vi kommer dertil.

De bedste hilsner

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre