Brev:
Amning og nupo
18. juni 2009
Alder:
12 mdr.
Amning og nupo
Kære Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig vedr. min nu 12 måneder gamle datter, som ikke vil drikke mælk - eller noget andet for den sags skyld.
Det går op og ned med drikkeriet. Nogle dage kan vi godt presse omkring 500-600 ml væske i hende - mest i form af vand, men efterhånden også lidt letmælk. Andre dage går det slet ikke og der får hun kun det væske, der kommer, når jeg ammer hende morgen og aften.
Af samme årsag mener min læge, at jeg ikke bør stoppe med at amme hende før hun begynder at drikke mere af kop. Problemet er dog ikke, at hun ikke kan drikke af kop - det kan hun nemlig godt. Problemet er bare, at hun ikke vil have indholdet uanset hvad det er. Jeg har nemlig også prøvet at presse den smule modermælk ud, som jeg kunne - og det vil hun heller ikke drikke på kop.
Derfor ammer jeg stadig - morgen og aften.
Jeg vil gerne tabe de sidste fødselskilo. Det drejer sig om cirka 5-7 kg. Da jeg er rimelig god til at spise sundt og da jeg også for dyrket lidt motion i form at lange og mange gå ture samt hverdagens cykelture på arbejde og hjem igen, vil jeg gerne sætte lidt fut i tingene ved at snuppe en uge eller to på nupo-pulver kombineret med grøn kost og suppe.
Jeg er dog meget i tvivl om, hvorvidt nupo indeholder stoffer, som kan skade min datter, når jeg stadig ammer hende. Jeg kan tilføje, at min datter i øvrigt spiser godt nok og at al hendes kost er sund, varieret og økologisk.
Har du kendskab til, hvad der anbefales i den retning?
Mange tak for dit svar.
Med venlig hilsen
Clara's mor