Amning og nupo

18. juni 2009

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Amning og nupo

Kære Helen

Jeg har tidligere skrevet til dig vedr. min nu 12 måneder gamle datter, som ikke vil drikke mælk - eller noget andet for den sags skyld.

Det går op og ned med drikkeriet. Nogle dage kan vi godt presse omkring 500-600 ml væske i hende - mest i form af vand, men efterhånden også lidt letmælk. Andre dage går det slet ikke og der får hun kun det væske, der kommer, når jeg ammer hende morgen og aften.

Af samme årsag mener min læge, at jeg ikke bør stoppe med at amme hende før hun begynder at drikke mere af kop. Problemet er dog ikke, at hun ikke kan drikke af kop - det kan hun nemlig godt. Problemet er bare, at hun ikke vil have indholdet uanset hvad det er. Jeg har nemlig også prøvet at presse den smule modermælk ud, som jeg kunne - og det vil hun ...

Annonce

... heller ikke drikke på kop.

Derfor ammer jeg stadig - morgen og aften.

Jeg vil gerne tabe de sidste fødselskilo. Det drejer sig om cirka 5-7 kg. Da jeg er rimelig god til at spise sundt og da jeg også for dyrket lidt motion i form at lange og mange gå ture samt hverdagens cykelture på arbejde og hjem igen, vil jeg gerne sætte lidt fut i tingene ved at snuppe en uge eller to på nupo-pulver kombineret med grøn kost og suppe.

Jeg er dog meget i tvivl om, hvorvidt nupo indeholder stoffer, som kan skade min datter, når jeg stadig ammer hende. Jeg kan tilføje, at min datter i øvrigt spiser godt nok og at al hendes kost er sund, varieret og økologisk.

Har du kendskab til, hvad der anbefales i den retning?

Mange tak for dit svar.

Med venlig hilsen
Clara's mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger