Urolig søvn og hyppig amning

16. juni 2009

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Urolig søvn og hyppig amning

Hej Helen

Jeg blev for knap 3 uger siden mor til mit andet barn en lille pige.

Hun spiser godt og sundhedsplejersken mente at hun måske overspiste en smule. havde taget 300g på på 3 dage. Hun sover rimeligt om dagen(ca 2 -3 timer ad gangen) er dog begyndt at blive lidt urolig i hendes søvn - må flere gange ud til hende give sut og køre lidt med barnevognen så hun kan få en nogenlunde sammenhængende lur)

Når hun er vågen ammer jeg hende og tilbyder samme bryst indtil hun virker mæt. Derefter skifter jeg hende og synger - snakker osv. Hun er en nem pige at få kontakt med og hun nyder åbenlyst vores snakke. Ca 1 time er hun vågen og så bliver hun urolig/træt hvorefter hun puttes evt. ammes igen(er blevet i tvivl om hun skal have mad igen da hun nogle gange virker mere urolig derefter med gylp og prutten er bange for at hun får for meget mad...nogle gange får hun derfor kun ...

Annonce

... hendes sut)Jeg putter hende i barnevognen og hun falder oftest i søvn.

Sidst på aftenen og natten begynder hun at sove mindre og er svær at putte. Jeg forsøger om natten kun at amme og skifte og ikke noget leg. Hun vågner ca med 1.5 times interval om natten og nogle gange kan jeg få hende til at sove igen med det samme efter endt amning - andre gange ligger hun og presser og græder i et stykke tid før hun overgiver sig. Jeg lader hende tit sove i vores seng og nogle gange kan jeg ligge hende i vuggen ved siden af mig(svøbt).

Problemet for mig er især de korte intervaller hun sover i og jeg er helt ødelagt af træthed næste dag. Jeg forsøger at få hvilet i løbet af dagen, men det er et problem efter at hun er blevet mere urolig i hendes søvn om dagen. Det er svært at være noget for mit ældste barn når jeg er så træt.

Har brug for et godt råd eller skal jeg være lidt mere tålmodig ...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder