Brev:
Mætter jeg ikke nok?
15. juni 2009
Alder:
3 mdr.
Mætter jeg ikke nok?
Kære Helen.
ja så er jeg her igen! :)
Mit spørgsmål går denne gang ud på amning. Min dreng er nu 3 mdr gammel og jeg har ammet ham alle 3 måneder med noget supplerende flaske en gang imellem, da jeg ikke følte jeg mættede ham nok.
Her de sidste dage har han, hver gang jeg har lagt ham til brystet, været meget urolig ligesom om der ikke kommer noget eller nok ud. eller virker som om han ikke er sulten-hvilket han næsten kun kan være. når jeg så fjerner ham fra brystet skriger han som om han slet ikke har fået noget at spise! dette er ikke noget han har gjort før.
Til at starte med sov han rimelig godt om natten fra 3-5 nogle gange 6 timer i træk, og det er helt stoppet nu. Nu sover han måske kl22 og vågner igen 1½-2timer efter. Og igen hver time næsten hvor han skal have mad. han sutter ikke længe, så falder han i søvn igen. men han skal ligges til. det kan da ikke være rigtig at han ikk kan sove længere tid om natten? Kan det være fordi jeg ikke mætter ham nok?
Jeg har lagt ham til brystet meget ofte for at øge mælkeproduktionen, hvilket ikke rigtig virker.
Hvad skal jeg gøre? skal jeg prøve at gå over til flasken i stedet for?
I så fald hvor tit skal han have den flaske?
Hvis han fx. spiser 160ml. hvor længe skal der gå imellem flaske måltiderne? kan han bliver overfodret med MME?
Jeg er villig til at droppe amningen, for at jeg kan begynde at komme ind i en lille smule rytme-især om natten. Og jeg føler snart heller ikke at det er beværet værd da det er frustrende lige pludselig at være oppe 6 gange om natten, hvor jeg før var oppe max 2 gange.
Jeg ved slet ikke om flasken fungerer. jeg er virkelig meget i tvivl om hvad jeg skal....
Hvordan fungere det hvis jeg skal give ham kun flaske? og kan jeg evt fortsætte med at amme ham om natten kun hvis det fungerer?
eller er det alt for forvirrende for ham?
Hvis jeg skal gå til flaske, hvordan stopper jeg så amningen? de bliver jo helt spændte hvis han ikke tømmer. (dog bliver de ikke spændte så hurtigt, der går et stykke tid)
Håber du kan finde hoved og hale i mine spørgsmål :)
på forhånd tak.
Nalle :)