Brev:
Manglende spiselyst om natten
22. maj 2009
Alder:
1 mdr.
Manglende spiselyst om natten
Hej Helen.
Jeg fødte den 16 april en skøn søn på 53cm og 4020g.
Han bliver kun ammet.
Amningen indtil videre har forløbet uden problemer. Han har fint taget fra og føler også jeg har mælk nok.
Hans måltider varer ca. 15min til 30min pr. gang. Han spiser meget intens de første 5-10min og derefter bliver det til lidt hygge ved brystet. Hvilket jeg ikke ser som et problem, da jeg stadig føler han får noget.
Han falder dog tit i søvn når han spiser, men vågner når han skal bøvses, hvilket han ikke er alt for god til hver gang.
Han har haft en del mavekneb og luft i maven, som har voldet lidt problemer, især om aftenen...
Jeg har i den situation masseret maven, lavet "maverulninger" og cyklet med ham for at aktivere maven. Det hjælper da også lidt, men de sidste par dage har han haft rigtig ondt... Det har så resulteret i at han ikke vil tage brystet om natten (tror jeg).
Onsdag aften fik han et måltid kl 18 og ville ikke rigtig spise derefter. Kl. 01.20 vågner han op jeg jeg lægger ham til brystet, hvor han bliver rigtig gal og skriger i en time. Vi prøvede med sukkervand, men det hjælper ikke.
Prøver igen at lægge ham til kl 03, hvor han spiser lidt. Falder hurtigt i søvn og vågner igen kl 5 hvor vi prøver igen, men det er det samme. Han gider ikke og trækker benene op og er meget ulykkelig.
I løbet af dagen er der ingen problemer. Tager fint fat i brystet og spiser gerne hver 2.-3. time... Sover 3-4 timer til middag.
Torsdag aften fik han sit sidste måltid kl 21.30 og fik først mad igen kl. 7.15. Han trækker stadig benene op og virker en del generet.
Mit spørgsmål er om der sker noget ved at der går så mange timer mellem hans måltider om natten...??
Han virker jo ikke sulten, men kan det være pga. af maven han ikke vil spise???
Jeg håber ikke jeg skal være nervøs for om jeg har mælk nok da amningen er noget jeg rigtig gerne vil.
Håber du kan hjælpe mig..
Med venlig hilsen
Tine