Brev:
Hvor mange amninger? - 9 mdr.
14. maj 2009
Alder:
9 mdr.
Hvor mange amninger? - 9 mdr.
Kaere Helen,
Du anbefalede tidligere, at jeg ammede min dreng tre gange i doegnet (hans sengetid, min sengetid, tidlig morgen) og det virker som regel rigtig godt. Nu er han 9 1/2 maaned og mit spoergsmaal er hvor lang tid endnu du vil anbefale tre amninger?
Skal jeg skrue ned for amningerne efterhaanden som han naermer sig 12 mdr? Han bliver 1 aar i midten af Juli og skal starte i vuggestue i slutningen af August. Jeg har i sinde at fortsaette med at amme ham saa laenge han vil, men hvor mange amninger er det hensigtsmaessigt at give et barn paa over 1 aar? Hvis jeg f.eks. begyndte at amme ham kun 1 gang i doegnet naar han bliver et aar, kan jeg saa bare gaa lige direkte over til at give ham komaelk for resten? Ligeledes, hvis jeg reducerer amningerne til 1 gang i doegnet foer han bliver 1 aar skal han saa have mme istedet for?
Glaeder mig til at hoere fra dig og mange tak for alle tiders ressource.
Katinka