Min datter og amning

12. maj 2009

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Min datter og amning

Kære Helen,

Min datter har altid været super glad for at blive ammet. Jeg stoppede med at amme hende i løbet af dagen da hun var omkring 8 md.

Hun bliver ammet lidt bare for hyggens skyld inden hun skal sove.

Men i løbet af de sidste par måneder, har hun været ret syg og pyldret, og jeg er desværre faldet i fælden og er begyndt at amme hende om natten når hun græder. Jeg har simpelthen ikke kunne overskue at kæmpe med hende i løbet af natten. Jeg har læst i utallige bøger, og ved også at hun ikke burde ammes længere, og heller ikke om natten, da hun mætter sig i mælk. Men det har bare været så svært, også fordi jeg egentlig har syntes at det var synd for hende, og rart at have hende tæt.

Jeg har virkelig dårlig samvittighed over det, og skulle tage meget mod til bare at skrive til dig. Men altså, nu er jeg desperat for at ...

Annonce

... stoppe med ammingen 100 %, men vil selvfølgelig også gerne gøre det på en god måde. Jeg har prøvet med alt fra at smørre soya på brystvorten og andre fjollede forsøg...lige lidt hjælper det...

Håber virkelig at du har nogle forslag.

Jeg har et par gange prøvet at nægte hende amning om natten og give hende noget vand, men det endte med at hun græd sig fra sind og sans og var vågen hele natten og havde så feber i to dage... så efter den episode har jeg svært ved at tage de foreslag seriøst, som handler om at man bare må tage en kold "tyrker" og lade barnet græde... Er der virkelig ikke andre måder at gøre det på?

Jeg håber virkelig du kan hjælpe.

Med venlig hilsen
den søvnløse mor :-)

Ps: undskyld jeg lige har spammet dig med en masse spørgsmål. Jeg havde blot skrevet dem ned løbende og så kommer de altså allesammen idag.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder