Brev:
Min datter og amning
12. maj 2009
Alder:
15 mdr.
Min datter og amning
Kære Helen,
Min datter har altid været super glad for at blive ammet. Jeg stoppede med at amme hende i løbet af dagen da hun var omkring 8 md.
Hun bliver ammet lidt bare for hyggens skyld inden hun skal sove.
Men i løbet af de sidste par måneder, har hun været ret syg og pyldret, og jeg er desværre faldet i fælden og er begyndt at amme hende om natten når hun græder. Jeg har simpelthen ikke kunne overskue at kæmpe med hende i løbet af natten. Jeg har læst i utallige bøger, og ved også at hun ikke burde ammes længere, og heller ikke om natten, da hun mætter sig i mælk. Men det har bare været så svært, også fordi jeg egentlig har syntes at det var synd for hende, og rart at have hende tæt.
Jeg har virkelig dårlig samvittighed over det, og skulle tage meget mod til bare at skrive til dig. Men altså, nu er jeg desperat for at stoppe med ammingen 100 %, men vil selvfølgelig også gerne gøre det på en god måde. Jeg har prøvet med alt fra at smørre soya på brystvorten og andre fjollede forsøg...lige lidt hjælper det...
Håber virkelig at du har nogle forslag.
Jeg har et par gange prøvet at nægte hende amning om natten og give hende noget vand, men det endte med at hun græd sig fra sind og sans og var vågen hele natten og havde så feber i to dage... så efter den episode har jeg svært ved at tage de foreslag seriøst, som handler om at man bare må tage en kold "tyrker" og lade barnet græde... Er der virkelig ikke andre måder at gøre det på?
Jeg håber virkelig du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
den søvnløse mor :-)
Ps: undskyld jeg lige har spammet dig med en masse spørgsmål. Jeg havde blot skrevet dem ned løbende og så kommer de altså allesammen idag.