Natamning og amning

4. maj 2009

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Natamning og amning

Hej Helen.

Min knægt er nu 5 1/2 måned. Han har stadig et rigtig godt sovehjerte (sover fra 21.00-9.00 med én amning kl.3.00). Mit spørgsmål er: Kan jeg fratage ham den ene amning han får om natten når han runder de 6 måneder, eller skal jeg stadig lade ham få hvad han har lyst til?? Jeg ved ikke om det er af ren vane han vågner eller om det virkelig er fordi han er sulten. Hvornår stopper man som regel natamningen??

En anden ting er, nu hvor han runder de 6 måneder, hvor mange gange skal han så ammes i løbet af dagen??

Han får:bryst kl.9.00
frugtmos kl.11.00
majsgrød kl. 14.00
bryst kl.17.00
kartoffelmos kl.19.00
bryst ...

Annonce

... kl.21.00
bryst kl.3.00

Han får vand af kop til alle måltiderne, og så får han bryst når han er færdig med at spise.

Hvilke amninger skal jeg skære væk?? Og skal han have flere faste måltider??

Hvor tit skal sådan nogle små mennesker komme af med afførring?

Han laver ca. hver 2-3 dag (ikke hård afførring da han får lidt sveske til dessert og masser af vand), men han spiser virkelig meget, så jeg kan ikke forstå hvorfor han ikke laver mere end han gør. Er der andre ting vi kan gøre for at det kommer lidt oftere, eller er det ok (han er hverken urolig eller viser tegn på ubehag)??

Sikke mange spørgsmål:-)

På forhånd tak.

Venlig hilsen Trunte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre