Brev:
Natamning og amning
4. maj 2009
Alder:
5 mdr.
Natamning og amning
Hej Helen.
Min knægt er nu 5 1/2 måned. Han har stadig et rigtig godt sovehjerte (sover fra 21.00-9.00 med én amning kl.3.00). Mit spørgsmål er: Kan jeg fratage ham den ene amning han får om natten når han runder de 6 måneder, eller skal jeg stadig lade ham få hvad han har lyst til?? Jeg ved ikke om det er af ren vane han vågner eller om det virkelig er fordi han er sulten. Hvornår stopper man som regel natamningen??
En anden ting er, nu hvor han runder de 6 måneder, hvor mange gange skal han så ammes i løbet af dagen??
Han får:bryst kl.9.00
frugtmos kl.11.00
majsgrød kl. 14.00
bryst kl.17.00
kartoffelmos kl.19.00
bryst kl.21.00
bryst kl.3.00
Han får vand af kop til alle måltiderne, og så får han bryst når han er færdig med at spise.
Hvilke amninger skal jeg skære væk?? Og skal han have flere faste måltider??
Hvor tit skal sådan nogle små mennesker komme af med afførring?
Han laver ca. hver 2-3 dag (ikke hård afførring da han får lidt sveske til dessert og masser af vand), men han spiser virkelig meget, så jeg kan ikke forstå hvorfor han ikke laver mere end han gør. Er der andre ting vi kan gøre for at det kommer lidt oftere, eller er det ok (han er hverken urolig eller viser tegn på ubehag)??
Sikke mange spørgsmål:-)
På forhånd tak.
Venlig hilsen Trunte